دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 16:03
در نطق میان دستور

حاجی دلیگانی: مجلس دهم، فرصتی مناسب برای تحقق رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس، با بیان اینکه مجلس دهم فرصتی استثنایی برای انقلاب اسلامی است، گفت: در این فرصت باید برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، اشتغال بخصوص برای جوانان تحصیلکرده و خانه‌نشین بهره گرفت.
کد خبر : 87713

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، حسینعلی ‌حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز -دوشنبه 3 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: روز ایثار و مقاومت و پیروزی را به فرماندهی معظم کل قوا و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم، در این روز دشمن در مقابل ایمان، عزم و اراده ما تسلیم شد و این پیامی است برای تمام دوران‌ها از جمله امروز که بدانیم با مقاومت هوشمندانه و مدبرانه تحت حمایت رهبر معظم انقلاب است که می‌توانیم استکبار جهانی را به تسلیم وا داریم و این امر شدنی است و هر ایرانی آزاده نیز در این راه برای حمایت از استقلال کشور آماده فداکاری است.


نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقاومت مردم منطقه از جمله در کشورهای عراق، یمن، لبنان، بحرین و سوریه نیز نشان‌دهنده درستی به همین اعتقاد است، پیروزی‌های اخیر نیروهای بسیجی عراقی که می‌روند آخرین سنگرهای ایادی استکبار را در فلوجه و موصل را نیز به تسلیم وا دارند، نشان از درستی اعتقاد به مقاومت است. در سوریه نیز روند کلی به نفع نیروهای مقاومت بوده و خواهد بود. استکبار جهانی بداند با به شهادت رساندن مالک اشتری مثل شهید مصطفی بدرالدین ده‌ها بدرالدین دیگر جایگزین وی می‌شوند و از به شهادت رساندن این اسوه و الگو نتیجه‌ای نخواهند گرفت.


وی گفت: در اینجا لازم است از نمایندگان انقلابی مجلس خبرگان رهبری که طرح شیطانی دو قطبی سازی استکبار جهانی را خنثی کردند و ان شاءالله با انتخاب یک فرد انقلابی، دل همه ملت انقلاب اسلامی را شاد خواهند کرد، تشکر کنم و از همکارانم در مجلس دهم دعوت می‌کنم تا فرصت مجلس دهم که یک فرصت استثنایی برای انقلاب اسلامی است را به مسائلی اختصاص بدهیم که دغدغه مشترک همه ما است. از جمله درخصوص عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، اشتغال بخصوص برای جوانان تحصیلکرده و خانه‌نشین بهره ببریم.


حاجی دلیگانی ادامه داد: همچنین در راستای مبارزه با فقر، توجه به بازنشستگان و افراد از کار افتاده و همچنین معلولان و ایتام نیز باید برنامه‌ ریزی کنیم و در رابطه با حمایت از برنامه‌های دفاعی خصوصا صنایع موشکی و همچنین درخصوص حمایت از کشورهای اسلامی منطقه مثل عراق، یمن، لبنان و بحرین برنامه‌هایی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید در عمل از مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی و حقوق ملت رشید ایران دفاع کند، تصریح کرد: وی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را عملاً نصب‌العین خود قرار دهد. از رئیس‌جمهور تقاضا دارم که دستور دهند که یک هیات مشترکی را برای جلوگیری از تعطیلی مابقی صنعت‌های کوچک و متوسط مستقر در دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و بلخار به فوریت اعزام کند. همچنین رئیس جمهور باید دستور دهد که وزارت جهاد کشاورزی طرح توازن تولید محصولات کشاورزی و جدول کشت را در کشور عملیاتی کند و از تولید بی‌رویه در برخی محصولات و کمی تولید در برخی از محصولات در هر سال جلوگیری کند تا بیش از این کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.


این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: از طرف دیگر باید راهکاری برای حذف واسطه‌ها در بخش کشاورزی که باعث بدبختی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی شده اند، ارائه شود، همچنین حمایت‌های تحصیلاتی و وامی برای پرداخت خسارت و آسیب‌دیدگان سیفی‌کار باید صورت گیرد. آقای رئیس جمهور دستور دهید طرح بهشت‌آباد با روش انتقال آب به صورت تونلی اجرا شود تا همواره آب در زاینده‌رود جریان داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته