دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 00:10
انبارلویی به آنا پاسخ داد؛

ویژگی متمایز انتخابات مجلس دوازدهم چیست؟

ویژگی متمایز انتخابات مجلس دوازدهم چیست؟
کارشناس مسائل سیاسی به دو ویژگی انتخابات مجلس دوازدهم اشاره کرد که می‌تواند به حضور بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح کمک کند.
کد خبر : 877105

کاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در گسترش رقابت‌ها و افزایش مشارکت مردمی در انتخابات دارند، اظهار کرد: احزاب برای اینکه بازار انتخابات را داغ و مردم را تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی کنند باید از اکنون نشست‌ها و جلسات انتخاباتی را برگزار کنند و در این جلسات درباره چرایی حضور پای صندوق‌های رأی، برنامه‌ها و اهداف حزب و چگونگی هدایت مجلس دوازدهم برای مردم سخن بگویند.

او افزود: مشارکت حداکثری مردم اولویت و معیار اصلی است و باید هدف اصلی این باشد و موارد دیگر در اولویت‌های بعدی قرار داده شود. 

انبارلوئی، تصریح  کرد: و به نظر من اگر می‌خواهیم حضور پرشور مردم را شاهد باشیم باید احزاب برنامه ارائه دهند، امید را در جامعه ترویج کنند و ارتباط خود را با مردم تقویت  کنند؛ به‌طورکلی احزاب نقش مهمی دارند و از آن نباید غفلت کرد به‌ویژه آن‌هایی که صاحب تریبون هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از ویژگی‌های انتخابات مجلس دوازدهم را دو مرحله‌ای بودن ثبت‌نام‌ها عنوان کرد که به حضور بیشتر نخبگان سیاسی و افراد عالم و دارای برنامه کارآمد، کمک بیشتری خواهد کرد و در این رابطه گفت: همواره یکی از گله‌هایی که در گذشته نامزد‌های انتخابات مجلس داشتند این بوده که ملاک و معیاری خاصی برای ثبت‌نام‌ها وجود نداشت و گاهی شأن انتخابات مجلس را کاهش داده بودیم.  

انبارلویی تأکید کرد: از سویی یکی دیگر از گله‌ها این بود که شورای نگهبان فرصت کافی برای احراز صلاحیت‌ها را نداشت، چون با انبوهی از داوطلبان روبه‌‎رو بوده است لذا قانون جدید این مشکل را حل کرده و در حال حاضر فرصت خوبی برای شورای نگهبان فراهم شده تا اسناد و مدارک و صلاحیت کاندیدا‌ها را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با قانون جدید مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند و مردم بتوانند با سهولت بیشتری نامزد اصلح را شناسایی و به او رأی دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب