دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

به بهانه سالگرد درگذشت اسطوره باشگاه استقلال؛ رکورد‌های بی نظیر و تکرار نشدنی «منصور پورحیدری»

به بهانه سالگرد درگذشت اسطوره باشگاه استقلال؛ رکورد‌های بی نظیر و تکرار نشدنی «منصور پورحیدری»
منصور پورحیدری در استقلال رکوردهایی دارد که بعید است تا ۱۰۰ سال آینده هم شکسته شود.
کد خبر : 877094

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،منصور پور حیدری علاوه بر تمام افتخارات و عناوین داخلی که با استقلال دارد، در آسیا هم صاحب یک رکورد بی‌نظیر است. پورحیدری هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی با استقلال قهرمان آسیا شده و نکته جالب‌تر که شاید خیلی‌ها ندانند اینکه او در عرض یک سال توانسته دو بار استقلال را به فینال آسیا ببرد که حاصل آن یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی است.

استقلال در سال ۱۳۷۰ و در بنگلادش با پیروزی مقابل لیائونینگ چین در دیدار فینال قهرمان آسیا شد و در همان سال ۷۰ و در دوره بعدی جام باشگاه آسیا هم شرکت کرد که این بار در فینال و در ضربات پنالتی به الهلال عربستان باخت و نایب قهرمان شد. نسل طلایی استقلال که شامل بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده، برادران بیانی، مجید نامجو مطلق،صمد مرفاوی و...می شد توانستند با هدایت منصور پورحیدری در عرض یک سال شمسی دوبار به فینال آسیا برسند که قطعاً این افتخار در تاریخ باشگاه استقلال و در کارنامه منصور پورحیدری ماندگار خواهد بود.

استقلال در سال‌هایی جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد که این مسابقات هنوز به نام لیگ قهرمانان برگزار نمی‌شد و حالا دو سالی است که آبی پوشان حتی نمی‌توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند چه رسد به اینکه تا مراحل نهایی مسابقات بروند و احیاناً قهرمان آسیا شوند!

منصور پورحیدری بزرگمرد باشگاه استقلال تهران در ۱۴ آبان ۱۳۹۵ پس از حدود یک سال مبارزه با بیماری سرطان حنجره در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت.
 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب