دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 14:07

فارغ‌التحصیلان بدهکار دانشگاه‌های انگلیس ناپدید می‌شوند/ 85 میلیون پوند بدهی فارغ‌التحصیلان گم‌شده اروپایی

تعداد زیادی از دانشجویان اتحادیه اروپایی، بدهی‌هایشان را به دانشگاه‌های انگلیسی نمی‌پردازند و بعد از گرفت مدرک در خارج از انگلیس، ناپدید می‌شوند.
کد خبر : 87693

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دیلی‌میل، آخرین گزارش شرکت وام‌های دانشجویی در انگلیس افزایش تعداد فارغ‌التحصیلانی را نشان می‌دهد که خارج از انگلیس ناپدید می‌شوند و هزاران پوند بدهی تسویه نشده باقی می‌گذارند.


آمار نشان می‌دهد که این شرکت هیچ اثری از 12314 دانشجو که از یک دانشگاه در انگلیس مدرک گرفته‌اند و بعد این کشور را ترک کرده‌اند ندارد.


مجموع بدهی این فارغ‌التحصیلان 89 میلیون پوند است، این رقم به این معنا است که میانگین بدهی این فارغ‌التحصیلان 7هزار پوند است.


داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد آمار فارغ‌التحصیلان گم‌شده به صورت ثابتی در 6 سال اخیر افزایش داشته است. در سال 2010 تعداد آن‌ها 5هزار نفر و مجموع بدهی آن‌ها 25میلیون پوند بود.


همه دانشجویان اتحادیه اروپایی از سال 2006 می‌توانند در انگلیس از وام‌های دانشجویی استفاده کنند و اولین فارغ‌التحصیلان با این شیوه سال 2009 از دانشگاه‌ها خارج شده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که برای دانشجویان کشورهای به راحتی می‌توانند بدون بازگرداندن پول به خانه برگردند. این دانشجویان تنها 5درصد دانشجویان شاغل در انگلیس هستند و با این وجود 30درصد دانشجویانی هستند که قرض‌هایشان را نمی‌پردازند و تعدادشان به 38هزار نفر می‌رسد.


برای فارغ‌التحصیلانی که در بریتانیا کار می‌کنند، بازپرداخت پول به صورت اتوماتیک از طریق نظام مالیاتی انجام می‌شود اما این نوع بازپرداخت برای کشورهای دیگر اروپایی وجود ندارد.


آمار هم‌چنین نشان می‌دهد رکوردی جدید در تعداد دانشجویان انگلیسی که از کشور خارج شده‌ و ناپدید شده‌اند ثبت شده است. اغلب این دانشجویان برای کار به استرالیا رفته‌اند. تعداد این دانشجویان در فاصله 2010 تا 2015 دو برابر شده و به 26هزار نفر رسیده است.


این آمار و مبالغ، دولت انگلیس را وادار کرده است که به دنبال ایجاد نظامی به صورت مشترک با دولت‌های دیگر اروپایی باشد تا بتوانند پول‌هایی که از مالیات شهروندان این کشور تامین می‌شود را برگردانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته