دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 14:04

آغاز به کار یک هزار پایگاه مشاوره و هدایت تحصیلی در مدارس تهران

بیش از یک هزار پایگاه مشاوره و هدایت تحصیلی در مدارس شهر تهران به‌صورت رایگان آغاز به کار می‌کند.
کد خبر : 87690

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به استقرار پایه دهم و ساختار جدید آموزش و پرورش متوسطه دوره دوم از مهر 95 و انتقال هدایت تحصیلی دانش آموزان از متوسطه دوره دوم به دوره اول و پایه نهم بر اساس آئین‌نامه هدایت تحصیلی نوین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، همزمان با اعلام نتایج خرداد بیش از یک هزار پایگاه هدایت تحصیلی و شغلی در مدارس شهر تهران، با حضور فعال مشاوران آموزش دیده و مدیران جهت توجیه و راهنمایی دانش آموزان، خانواده‌ها و تسهیل ثبت نام و هدایت تحصیلی دانش آموزان، به صورت رایگان، فعالیت خود را آغاز می‌کند.


در همین راستا جلسات آموزشی مکرر ویژه مدیران و مشاوران مناطق با موضوع هدایت تحصیلی تشکیل شده و آخرین اطلاعات لازم در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی در اختیارشان قرار داده شده است و کمیته‌های هدایت تحصیلی در مناطق و مدارس با همین موضوع نیز تشکیل شده است.


بر اساس این گزارش ملاک‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس معیار‌های (بررسی‌های مشاوره‌ای، آزمون های استعداد و رغبت، نمرات دروس با ضرایب خاص و نظر دانش آموز، نظر والدین و نظر دبیران و همچنین بر اساس ظرفیت های منطقه و نیاز جامعه و بازار کار) خواهد بود.


شایان ذکر است مشاور، معلم، خانواده و سایر کارکنان مدرسه با شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان زمینه انتخاب‌گری را با توجه موقعیت و نیازها فراهم می‌سازند.


با خلق فرصت‌های تربیتی و آموزشی و انجام راهنمایی‌های لازم، شناسایی ظرفیت‌های تحصیلی – شغلی را در محیط زندگی فراهم می‌کنند.


به عنوان راهبران یاددهی،یادگیری مهم‌ترین نقش خود را در کمک به دانش آموزان برای استفاده از محتوای برنامه درسی در طرح ریزی تحصیلی و شغلی می‌دانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته