دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی

معرفی محافظ ترانس برق شهری توسط واحد بوشهر

محافظ ترانس برق شهری یکی از محصولات و اختراعاتی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه امسال معرفی کرده است.
کد خبر : 87683

گروه علم و فناوری آنا، محمد رسول بهی‌فرد، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد واحد بوشهر این محافظ ترانس را اختراع کرده است. این دستگاه برای محافطت از ترانس برق طراحی شده است و آن را ایزوله می‌کند.


به گفته وی، این دستگاه همچنین به سیستم ضدسرقت نوری مجهز است و انرژی مورد نیازش را با کمک پنل‌های خورشیدی از نور خورشید می‌گیرد و در زمانی که در تهران و استان‌های جنوبی که دما زیاد است و فشار بار مصرف بالاست، احتمال ترکیدن ترانس را تقریبا به صفر می‌رساند.



این دستگاه زمانی که فشار بار مصرف بالاست، برق ورودی ترانس را قطع می‌کند و مانع ترکیدن ترانس می‌شود. این دستگاه همچنین زمانی که مورد سرقت واقع می‌شود، الارم‌هایی را به اپراتور می‌فرستد و مانع این می‌شود که بخشی یا کل ترانس از روی دکل برق برداشته شود.


در واقع، این دستگاه مجهز به سیستم دوربین مدار بسته و انتقال صوت و تصویر با پروتکل رادیوست که هم برای سرقت و هم در مواقع خطر، از ظاهر ترانس عکس می‌گیرد و آن را مخابره می‌کند تا متخصصان میزان و نوع خرابی را تشخیص دهند و برمبنای آن نیروی متخصص همان خرابی را برای ماموریت تعمیر بفرستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته