دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی برای خیز دوم علمی یک جهاد در پیش دارد

دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی برای خیز دوم علمی یک جهاد در پیش دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به‌تازگی در دیدار نخبگان فرمودند خیز علمی جدید و مبتکرانه لازم داریم، پس گام اول را برداشته‌ایم؛ اما باید به دنبال خیز دوم باشیم؛ بنابراین برای خیز دوم علمی یک جهاد در پیش داریم.
کد خبر : 876740

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیست‌وپنجمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی که در نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امروز 59 سال از ۱۳ آبانی که امام خمینی (ره) از ایران تبعید شد، می‌گذرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حق چنین پایدار است که 59 سال بعد از این اتفاق، شاگرد این مکتب می‌آید و جلوی ۴ میلیارد جمعیت اعلام می‌کند که به قول امام خمینی (ره) آمریکا شیطان بزرگ است و‌ ای شیطان! بدان که برای ناوهایت تدارک دیده‌ایم! این عظمت حق است.

وی خاطرنشان کرد: این یک حجت بزرگ است. اگر ۱۳ آبان ۵۷ دژخمیان شاه دانش‌آموزان ما را به خاک و خون کشیدند این جریان بعد از ۴۵ سال دوباره در سرزمین دیگری دانش‌آموزان را می‌زنند و می‌کشند؛ اما این بار با حقارت نظام سلطه مواجه هستیم.

طهرانچی ادامه داد: این حقارت با تسخیر لانه جاسوسی آغاز خواهد شد. زمانی نمی‌شد با یک آمریکایی صحبت کرد و الان جریان مقاومت، پایگاه‌های آمریکا را می‌زند. این عزت از ۱۳ آبان ۵۸ آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اینجا خطاب قوم مؤمنان است. خطاب یک جریان است که برپاشده و در حال جنگی است که نتیجه آن این است که دشمنانش را خدا عذاب خواهد داد و نابود خواهد کرد.

به گفته وی، باید خدا را شاکر باشیم که در این دوران و در سایه نعمت ولایت و رهبری امام خامنه‌ای زندگی می‌کنیم. دیدید که چه کشور‌هایی در مجمع عمومی رأی ممتنع دادند و اقتصادشان را با اقتصاد نظام سلطه گره زدند و جرئت تصمیم ندارند، اما یک کشور است که مستقل می‌اندیشد و عمل می‌کند و وجدان عمومی جهان آن را قبول دارد.

طهرانچی یادآور شد: حالا بهتر می‌فهمیم که وقتی امام در سال ۶۸ گفت با قلبی آرام و ضمیر چی امیدوار می‌روم یعنی چه؟ امروز امید او را در جهاد فرزندان غزه به‌وضوح می‌بینیم.

وی افزود: نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و پیامد‌هایی دارد که بخشی از آن به حوزه علم برمی‌گردد. علم وارد جنگ سرد دوم شده است. مباحث زیادی مطرح است. نهاد علم فناوری زده شده است. دانشگاه به‌شدت متحول شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پاندومی کرونا یک واقعیت بود، اظهار کرد: جغرافیای جدید علمی واقعیتی است که باید به آن بپردازیم. هیچ‌گاه حق و باطل این‌گونه روشن در مقابل هم نبودند. جنگ فعلی غزه با جنگ‌های پیشین متفاوت است و شکل دیگری از بلوک‌بندی‌ها را نشان می‌دهد. حضرت آقا هندسه نوین نظم جهانی را بار‌ها گوشزد کرده‌اند. هیچ‌گاه این‌گونه سپاه باطل در برابر سپاه حق صف‌آرایی نکرده بود.

طهرانچی ادامه داد: این بلوک‌بندی‌های جدید از جنس دیگری است. دوره جدید در حال آغاز است و اگر کسی فرزند زمانه خودش نباشد و از درک تحولات غافل باشد، فردا را از دست می‌دهد. یک سر این تحولات در نهاد علم و دانشگاه و یک سر دیگر آن در نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم که ۴۰ درصد فعالیت‌های علمی جمهوری اسلامی متعلق به دانشگاه آزاد است پس باید نقش‌آفرینی لازم را داشته باشیم. مسیر هم مشخص است تمدن نوین اسلامی. ما در رستاخیز علمی قرار داریم. عزیزان! بند بند گام دوم را جدی بگیرید. وقتی مقام معظم رهبری ما را برای تمدن‌سازی فرامی‌خواند باید برای آن آماده شویم. اگر ما به سمت تمدن نوین نرویم، منتظر واقعی حضرت ولیعصر (عج) نیستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: وقایع غزه بیانگر نظام نوین دوگانه «اسلام و استکبار» است. باید از آن مسیری که غرب رفته و تهیدستی بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی را به دنبال داشته، فاصله بگیریم. مقام معظم رهبری برداشتن قدم اول در تحقق گام دوم انقلاب را از ما دانشگاهیان توقع دارند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدار نخبگان و پژوهشگران فرمودند خیز علمی جدید و مبتکرانه لازم داریم. پس رستاخیز رخ داده است و گام اول را برداشته‌ایم؛ اما باید به دنبال خیز دوم باشیم. پس عزیزان! ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای این خیز دوم علمی یک جهاد در پیش داریم!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته