دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1402 - 19:50
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز:

دانشگاه‌های کشور خود را پاک‌سازی کنند

دانشگاه‌های کشور خود را پاک‌سازی کنند
سیدمحمدهاشم پوریزدان گفت: اصل و اساس استقلال، آزادی فکری و فرهنگی است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید خود را پاک‌سازی کنند.
کد خبر : 876552

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عضو هیئت علمی دانشگاه شبراز در مراسم گرامیداشت 13 آبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی بیان کرد: باید آن قدر به رشد فکری برسیم که سیستم آمریکا را محکوم کنیم همانطوری که دانشجویان پیرو خط امام به این رشد فکری رسیدند و سیستم آمریکا را به شدت محکوم کردنند در اینجا بحث ایستادگی و مقاومت بود و بحث انقلاب سیاسی مطرح نبود.

سیدمحمدهاشم پوریزدان‌پرست درباره دانشجویان دانشگاه‌های کشور اسلامی توضیح داد: باید در برابر نظام غارتگر آمریکای جنایت کار صف ببندند که بزرگترین پشتوانه آمریکا، تئوری پردازش و توجیه کننده این نظام غارتگر افرادی، چون آقایان کیس، فویاما، در سطح جهان هستند. انقلاب کردیم که آزادی فکر و ذهن داشته باشیم و اصل و اساس استقلال، آزادی فکری و فرهنگی بوده که دانشگاه‌ها باید خودشان را پاک سازی کنند.

وی تشریح کرد: ذهن دانشگاهی باید از اینکه درس خواندن در کشور بیسوادی بوده و درس خواندن در خارج موجب باسوادی است، پاک شود. باید به استقلال فرهنگی و فکری برسیم.

دانشجویان خردمندانه به مبارزه با استکبار ستیزی نگاه کنند

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس نیز گفت: چیزی که در امروز حائز اهمیت بوده مبارزه با استکبار ستیزی است و از جوانان دانشجو انتظار می‌رود که به این نکته، خردمندانه نگاه کنید، و مسئولیت پذیری اجتماعی داشته و نسبت به هم نوع خود نباید بی تفاوت باشند.

مهدی یعقوبی با بیان اینکه هیچ انسانی با عقل سلیم سلطه غیر را بر خودش نمی‌پذیرد به بیان تقابل‌های سیاسی ایران و آمریکا، نگاه ایالات متحده آمریکا به ایران پیش و پس از انقلاب و بررسی نمونه‌های درباره استعمارگری آمریکا در منطقه و استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد:  اساس این دو امر بنا بر بی تفاوت نبودن است و با این روحیه‌ی بی تفاوت نبودن بود که در زمان امام، دانش آموزان پیرو خط امام باعث شدند بانی و باعث چنین روزی باشند و این روز اتفاق بیفتد و در کشور ۱۳ ابان رقم خورده شود.

۱۳ آبان نشان از سابقه تاریخی مخالفت دانش آموزان با آمریکاست

امام جمعه ممسنی نیز با اشاره به برخی حوادث تاریخی ۱۳ آبان، عنوان کرد: تبعید امام در سال ۴۳ از ایران به ترکیه و یورش نظامیان پهلوی به صف دانش آموزان در سال ۵۷ به همراه تسخیر لانه جاسوسی نقاط عطف این روز تاریخی هستند.

آیت الله حسین شاکری فر با بیان اینکه ۱۳ آبان نشان از سابقه تاریخی مخالفت دانش آموزان با آمریکاست و دانش آموز تراز انقلاب، شهدای دانش آموز است، بیان کرد: جای تعجب است دانش آموزی امروز در زمینی که آمریکا طراحی کرده ، بایستد.هیچ چیزی مانند بی توجهی به تقوا و غلبه شهوات، دینداری را نابود نمی‌کند.

۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی حوادث مهمی است 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی هم در این مراسم گفت: ۱۳ آبان از روز‌های مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور حوادث مهمی است و در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه صورت گرفت و در همین روز ما جاسوسان آمریکایی را از ایران اخراج کردیم.

دانشگاه‌های کشور خود را پاک‌سازی کنند

علی کریمی اضافه کرد: شهادت تعدادی از دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام که امام خمینی (ره) از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد کردند، از حوادث مهماین روز است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و پرورش عالم باید نقش‌آفرینی تمدنی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته