دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1402 - 12:47

پیکر اسلامی ندوشن به ایران باز می‌گردد

پیکر اسلامی ندوشن به ایران باز می‌گردد
پیکر استاد فقید و نامدار ادبیات فارسی به زودی به ایران منتقل می‌شود.
کد خبر : 876495

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صفحه مجازی دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن که توسط خانواده این استاد فقید اداره می‌شود از انتقال پیکر وی به ایران خبر داد.

پیکر دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب و متفکر فرهنگی بزرگ ایران، در اواخر آبان‌ماه از تورنتو به تهران منتقل می‌شود و مطابق وصیت ایشان به خاک سپرده خواهد شد.

محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی در سوم شهریور ۱۳۰۴ در شهر ندوشن یزد به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ناصرخسرو ندوشن و سپس مدرسه خان یزد طی کرد و پس از آن به دبستان دینیاری رفت و دبیرستان را تا سوم متوسطه در دبیرستان ایرانشهر یزد گذراند.

وی برای ادامه تحصیل در سال ۱۳۲۳ به تهران عزیمت کرد و بقیه دوره متوسطه را در دبیرستان البرز به پایان رساند، سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و به دریافت لیسانس توفیق یافت.

پس از آن به منظور تکمیل تحصیلات به اروپا عزیمت نمود. مدت ۵ سال در فرانسه و انگلستان به اندوخته‌های علمی خود افزود و با گذراندن پایان نامه دکترای خود به نام «کشور هند و کامنولث» به دریافت دکترای حقوق بین‌الملل از دانشکده حقوق دانشگاه پاریس نائل آمد.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال ۱۳۳۴ پس از بازگشت به ایران ، چند سال در شغل قاضی دادگستری خدمت کرد.

اسلامی ندوشن از استادان برجسته دانشگاه تهران و از نویسندگان چیره دست و معاصر کشور را نه تنها ایرانیان؛ بلکه بسیاری از اندیشمندان، ادیبان، دانشمندان، و فرهنگ دوستان جهان می شناسند و با آثار و نوشته هایش آشنایی دارند.

اسلامی ندوشن که آثار ماندگاری برای ارتقای زبان و ادبیات فارسی خلق کرده است در معرفی فرهنگ و ادبیات ایران تلاش های زیادی کرد و کوشش او برای آشنایی مردم با ادبیات ایران و حس وطن دوستی وی ستودنی است.

پیکر اسلامی ندوشن به ایران باز می‌گردد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته