همافزایی بیش از ۵۷۰ مراکز مطالعات برای رصد و پایش مشکلات دانشگاههای علوم پزشکی
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حوریه محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز EDO در دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاههای علوم پزشکی کشور وجود دارند، اظهار کرد: در این نشست جمعی از خبرگان حضور داشتند تا با هم افزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاورههای فردی و تقویت تعاملات و شبکه سازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاهها موثر باشند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بیان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهمترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش میباشد که باعث کاهش انگیزه اعضای هیئت علمی شده است بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.
وی بر حمایت و تقویت کمیتههای دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانههای تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژیها و فناوریهای نوین آموزشی از جمله برنامههای عملیاتی در دست اقدام است.
محمدی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانش پژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
انتهای پیام/