دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1402 - 21:29

امیرعبداللهیان: امیدواریم نشست سران کشورهای اسلامی به‌زودی در عربستان برگزار شود

امیرعبداللهیان: امیدواریم نشست سران کشورهای اسلامی به‌زودی در عربستان برگزار شود
وزیر امور خارجه در بازگشت از ترکیه در جم÷ع خبرنگاران گفت: امیدواریم نشست سران کشورهای اسلامی در آینده نزدیک در عربستان برگزار شود .
کد خبر : 876458

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در بازگشت از ترکیه در جمع خبرنگاران در خصوص گفتگوهای انجام شده گفت: اولاً مأموریت ما این بود که پیرو رایزنی‌های آقای رئیسی با مقامات و سران کشورهای مختلف اسلامی و عربی ایده برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی را پیگیری کنیم. این ایده به مقدار زیادی به پیش رفته و امیدواریم که بتوانیم در عربستان سعودی که ریاست دوره سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد، این نشست را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

وی در خصوص رایزنی‌ها در قطر گفت: در قطر علاوه بر اینکه در دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر موضوع ابتکارات سیاسی در دستور کار مشترک ما قرار داشت. ایده‌ای مطرح است که آتش‌بس موقت برقرار شود و در سایه این آتش‌بس کمک‌های انسان دوستانه به شکل گسترده وارد غزه شود و همچنین شاهد آزادی اسرای غیرنظامی از دو طرف باشیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: البته صهیونیست‌ها با این موضوع بازی می‌کنند. همان‌طور که در نشست مشترک با آقای فیدان تأکید کردم، در قطر آقای اسماعیل هنیه گفتند بر اساس آماری که در اختیار دارند تاکنون 50 نفر از میان اسرایی که در اختیار مقاومت در غزه بوده در بمباران‌های وحشیانه رژیم کشته شدند. همچنین برخی از آنان در زیرزمین‌های بیمارستان‌ها نگهداری می‌شدند که احتمال داده می‌شده بیمارستان امن‌ترین مکان است.

او افزود: در خصوص آتش‌بس موقت هنوز ابتکاراتی در قطر در حال پیگیری است اما صهیونیست‌ها به دلیل سرگیجه‌ای که مبتلا شدند فقط دیوانه‌وار زنان و کودکان و غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. تلاش‌هایی برای ورود زمینی به غزه ناکام مانده است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: امروز در ترکیه در دیدار با آقایان اردوغان و فیدان همه ابعاد تحولات فلسطین و غزه مورد توجه قرار گرفت.  آقای اردوغان با ایده آقای رئیسی برای برگزاری فوری یک نشست در سطح سران موافقت داشتند و تأکید بر اینکه ایشان هم تلاش خواهند کرد تا بتوانیم در این چارچوب اقدامات لازم را به عمل آوریم.

او افزود: ضمن  اینکه ابتکارات و راه‌حل‌های سیاسی، برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و حتی سران کشورهای عربی در دستور کار جدی قرار دارد، مقاومت هم مقتضی شرایط و در صورت ادامه وضعیت کنونی تصمیمات مقتضی را در زمان خود اتخاذ خواهد کرد و بر اساس آنچه ما از مقاومت دریافت کردیم، در صورت ادامه حملات و قتل‌عام در غزه مقاومت تصمیم مناسب خودش را در سایر جبهه‌ها خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته