دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1402 - 17:43

«مکث‌های بشردوستانه» اسم رمز اروپا برای کشتار مردم بی‌دفاع غزه

«مکث‌های بشردوستانه»  اسم رمز اروپا برای کشتار مردم بی‌دفاع غزه
بر اساس «مکث‌های بشردوستانه» اتحادیه اروپا، باید لحظات متناوبی برای اجازه دسترسی به کالاها در غزه آتش‌بس ایجاد شود تا در آن مردم بی‌دفاع به مایحتاج اساسی خود دسترسی پیدا کنند اما این ایده مزورانه در نهایت موجب شده تا تعداد کشته‌ها در میان غیرنظامیان فلسطینی با سرعت بسیاری افزایش یابد.
کد خبر : 876435

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست سران اتحادیه اروپا در هفته گذشته کشورهای عضو ساعت‌ها در مورد این که آیا اتحادیه باید برای اجازه داده به ارسال کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غزه درخواست آتش‌بس کند یا خیر بحث کردند. در پایان کشورهای اروپایی درباره ایده «مکث‌های بشر دوستانه» با یکدیگر به توافق رسیدند. ایده‌ای که روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در نشست کنگره به آن اشاره کرده بود. 

کشورهای اروپایی در خصوص واکنش مناسب در قبال جنگ غزه با یکدیگر اختلاف نظر دارند و استمرار حملات رژیم موقت اسرائيل به نوار غزه باعث شده تا تصمیم‌گیری یکپارچه در اتحادیه اروپایی دشوار شود. این در حالی است که این اتحادیه در طول حدود ۲ سال اخیر در مورد مسئله اوکراین با یکدیگر همسو بودتد.

کشورهای اروپایی همچنین تاکید کردند که رژیم موقت اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما باید قوانین بشردوستانه بین‌المللی را در این جنگ رعایت کند. قوانینی که برای به حداقل رساندن تلفات در میان غیرنظامیان و عدم ایجاد رنج‌های غیرضروری برای افراد عادی طراحی شده است. 

رژیم موقت اسرائيل مدعی است با وجود قطع کردن آب، غذا، سوخت و تجهیزات حیانی برای جمعیت تحت محاصره غزه، به حقوق غیرنظامیان احترام می‌گذارد این در حالی است که تعداد کشته‌ها در میان غیرنظامیان فلسطینی با سرعت بسیاری در حال افزایش است و به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. 

به نظر می‌رسد «مکث‌های بشردوستانه» اسم رمز اتحادیه اروپا برای سرپوش گذاشتتن بر جنایت‌های جنگی تل‌آویو است تا در سایه آن نه تنها دست رژیم اشغالگر را به دور فشارهای بین‌المللی برای حمله به غیرنظامیان باز گذارد بلکه راه را برای شناسایی و رصد نقاطی که تراکم جمعیتی ان در شرایط فعلی غزه ممکن نیست نیز همواره کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته