دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 14:10

اجلاس جهانی فعالیت‌های بشردوستانه امروز در ترکیه آغاز به کار می‌کند

دبیرکل سازمان ملل متحد صبح امروز دوشنبه وارد استانبول شد و مورد استقبال معاون وزیر امور اتحادیه اروپا و شهردار استانبول و چند نفر از مقام‌های رسمی ترکیه قرار گرفت.
کد خبر : 87640

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، از روز گذشته (یکشنبه) هیأت‌های رسمی کشورهای مختلف جهان برای مشارکت در اجلاس جهانی فعالیت‌های بشردوستانه که امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) در ترکیه برگزار می‌شود، راهی استانبول شده‌‌اند.


بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در بدو ورود به استانبول با استقبال علی شاهین، معاون وزیر امور اتحادیه اروپا و واصب شاهین، شهردار استانبول و چند نفر از مقام‌های رسمی ترکیه مواجه شد.


علاوه بر این، روسای‌جمهوری مونته‌نگرو، مقدونیه، آفریقای‌ مرکزی، یک مسئول از واتیکان و همچنین نخست‌وزیران ساحل عاج، یمن، اوگاندا و هائیتی وارد استابول شده‌اند.


قرار است این اجلاس امروز دوشنبه با سخنان بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه افتتاح شود. در این اجلاس آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، صباح احمد جابر الصباح امیر کویت، مارک روته نخست‌وزیر هلند، محمد روسف، رئیس‌جمهوری نیجر و تمام سلام نخست‌وزیر لبنان حضور دارند.


در این اجلاس که با اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد و نظارت دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه برگزار می‌شود، حدود 60 رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و بیش از 6 هزار نفر از مسئولان و نمایندگان هیئت دولت‌های مختلف و سازمان های بین‌المللی و رسانه‌های گروهی حضور دارند.


تعهد کشورها به ایجاد نقشه راه اقدامات بشردوستانه و برگزاری نشست‌هایی در سطوح عالی برای ارائه تعهدات دیگر مربوط به بحران‌های انسانی در جهان ازجمله اهداف برگزاری این اجلاس است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته