دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نادی: تمام امید دنیای اسلام به دانش‌آموزان ایران اسلامی است

نادی: تمام امید دنیای اسلام به دانش‌آموزان ایران اسلامی است
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردای انقلاب به دست نسل جوان سپرده خواهد شد و این نسل باید از همان سرچشمه زلالی بنوشد که دانش‌آموزان ۱۳ آبان نوشیدند و باید از همان منبعی بهره گیرد که دانش‌آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس از آن بهره گرفتند.
کد خبر : 876349

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز دانش‌آموز گفت: فردای انقلاب به دست نسل جوان سپرده خواهد شد و نسل جوان باید از همان سرچشمه زلالی بنوشد که دانش‌آموزان ۱۳ آبان نوشیدند و باید از همان منبعی بهره گیرد که دانش‌آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس از آن بهره گرفتند. ۱۳ آبان یک روز معمولی در تقویم ما نیست.

وی افزود: روز دانش‌آموز، تنها یکی از عناوینی است که در تقویم روز ۱۳ آبان نوشته شده است. اهمیت ۱۳ آبان در روز‌های معروف انقلاب بر کسی پوشیده نیست؛ روزی که امام خمینی (ره) تبعید شد، روزی که دانش‌آموزان به انقلاب پیوستند و روزی که لانه جاسوسی تسخیر شد. دانش‌آموزان ایران اسلامی همواره تشنهٔ علم و دانش‌اند. آنان با رفتار شایسته و سازندهٔ خویش، الگوی راستین دانش‌آموزان دیگر کشور‌های اسلامی هستند. اینان، چهره‌های برجسته و افتخارآفرین عرصه‌های علم و عمل، شهامت و مبارزه، پاکی و عفاف، ایثار و فداکاری‌اند.

محمدعلی نادی ادامه داد: اینک، تمام امید دنیای اسلام به دانش‌آموزان ایران اسلامی است. همان‌ها که با برخورداری از لطایف روحی و باطن‌های صاف، با کنار زدن خواهش‌های تن، راه عروج جان‌های پاک خویش را به سوی قرب به ملکوت می‌گشایند. جان‌های پاکی که در برههٔ بازسازی معنوی با سلوک روحانی خویش، دعا و عبادت و اطاعت را از محدودهٔ زندگی خصوصی به در آورده و به محیط علم و زندگی خویش؛ یعنی مدرسه کشانده‌اند. همان‌ها که دانش بی‌دین و تمدن بی‌اخلاق و رفاه بی معنویت را درست نمی‌دانند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیزده آبان یادآور حماسه ملت ستمدیده ایران است، اظهار کرد: روزی که غنچه‌های انقلاب اسلامی شکفته شد. طراوت و زیبایی یافت. روزی که استعمارگران را مأیوس ساخت و درسی به آنان آموخت که توان فراگرفتن آن را در هیچ مکتبی نداشتند. اما دانش‌آموزان امروز باید با حضور پرشور خود در تمام صحنه‌ها و از طریق شناخت جهان متحوّل امروز و با تکیه بر ایمان و اعتقاد خویش در اعتلای روحی، فکری و عملی خویش تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته