دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1402 - 00:03

محصول دانش‌بنیان خودرویی کشور را از واردات بی‌نیاز کرد

محصول دانش‌بنیان خودرویی کشور را از واردات بی‌نیاز کرد
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت با تولید قطعه الکترونیکی «کنترل دور فن» خودرو توانست کشور را از واردات آن بی‌نیاز کند.
کد خبر : 876319

میلاد دباغ‌ها مدیرعامل یک شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: تولید قطعات الکترونیکی و «کنترل دور فن» را در این شرکت در دست تولید داریم و سال ۱۴۰۱ تأییدیه تولید انبوه قطعات را دریافت کردیم.

وی افزود: این شرکت با همت کارکنان، مدیران و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی به سودآوری رسیده و ماهانه ۳۶ هزار قطعه به فروش می‌رساند که در خودرو‌های سورن، پژو پارس، دنا و دنا پلاس مصرف می‌شود در همین راستا به‌صورت انحصاری قطعه «کنترل دور فن» را برای این خودرو‌ها تولید کرده و نمونه دیگر این محصول نیز برای خودرو‌های تارا، ۲۰۶ و ۲۰۷ مصرف دارد که در آینده روی خودرو ریرا نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ دانش‌بنیان «قطعه‌سازی درنیکا الکترونیک کاسپین» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اضافه کرد: قطعه «کنترل دور فن» پیش از این وارداتی بوده که این شرکت توانست کشور را از واردات آن بی‌نیاز کرده و تنها شرکتی است که توانسته این محصول را برای ایران‌خودرو تولید کند.

 دباغ‌ها با تأکید بر اینکه این قطعه بدون حتی یک برگشتی به ایران‌خودرو فروخته شده است، اضافه کرد: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار قطعه به ایران‌خودرو فروخته‌ایم که بدون برگشتی بوده و با وجود اینکه شرکت‌های داخلی دیگر تلاش کردند این قطعه را تولید کنند؛ اما به دلیل برگشتی‌های مکرر و مشکل در قطعات الکترونیکی همکاری ایران‌خودرو با آنها شکل نگرفت. اکنون ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی با بیان مزیت رقابتی شرکت متبوعش در مقایسه با شرکت‌های دیگر گفت: دستگاهی را به‌صورت کاملاً علمی و دانش‌بنیان تولید کردیم که سبب شده با وجود ساخت ۱۷۰ هزار قطعه یک عدد هم برگشتی نداشته باشم. این دستگاه در انتهای خط تولید، تأیید نهایی را صادر می‌کند. این قطعات به‌زودی تحت ایزو ۲۰۰۱ و یا ITF قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه ساپکو در مقایسه با تولیدات این شرکت قطعات بیشتری را تولید کرده برای ورود به دروازه تأمین‌کننده قطعات ساپکو اخذ این گواهی لازم است.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان مطرح کرد: ساخت سنسور فشار باد تایر، برد چراغ‌های ال‌ای‌دی خودرو، قطعات فرمان خودرو، سنسور نور و باران ازجمله پروژه‌هایی هستند که در دستور کار قرار داده‌ایم. از خرداد ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ به گردش مالی ۷۰ میلیارد رسیده‌ایم و تا یک سال دیگر به گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته