دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1402 - 10:47
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

دهقان: رژیم صهیونیستی تمام جنایات بین‌المللی علیه غزه را انجام داده است

دهقان: رژیم صهیونیستی تمام جنایات بین‌المللی علیه غزه را انجام داده است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: رژیم صهیونیستی تمام جنایاتی که در دیوان کیفری بین‌المللی ثبت شده را علیه غزه انجام داده است.
کد خبر : 876311

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: این رژیم، تمام جنایات ثبت شده در دیوان کیفری بین‌المللی اعم از نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، را در غزه مرتکب شده است.

وی افزود: بعد از شکایت فلسطین در سال ۲۰۱۸، دیوان کیفری بین‌المللی باید به وظایف تاریخی خود عمل کند که تاکنون کوتاهی کرده و بهانه‌هایی را مطرح کرده‌ مبنی بر اینکه ما پول این تحقیقات را نداریم که البته این بهانه بسیار واهی است، اگر پول ندارند مردم حاضرند به آنها پول بدهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرد: کشورهای اسلامی با یک برنامه‌ریزی باید هزینه دیوان کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا دیوان به بهانه‌ نداشتن پول از رسیدگی به این جنایات طفره نرود.

دهقان بیان کرد: اکنون بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد در داخل کشور به دنبال این هستند که امضاهای میلیونی و بلکه چندین میلیونی برای دیوان بین‌المللی کیفری جمع کنند تا سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی، جنایتکاران علیه بشریت و جنایتکاران مربوط به نسل‌کشی محاکمه شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این کاری که باید انجام ‌و پیگیری شود دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان بالاترین محکمه جهانی وابسته به سازمان ملل هم وظیفه‌ دارد با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی همه موازین و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرده، اسرائیل را محکوم کند و به او فشار بیاورد تا این جنایات را ادامه ندهد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر جنگ در غزه متوقف شود، پیگیری حقوقی این مساله تمام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا سازمان های مردم نهاد داخل کشور با صدها سازمان مردم نهادی که در خارج از کشور و در کشورهای مختلف و آسیایی و اروپایی و آمریکای جنوبی فعال هستند، ارتباط برقرار کنند و یک فشار جهانی برای اینکه رژیم صهیونیستی هزینه جنایاتی را که مرتکب شده را به لحاظ حقوقی نیز پرداخت کند، پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته