ساماندهی ساختار مراکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی در دانشگاهها
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی گفت: مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش مغز متفکر دانشگاهها هستند، در نتیجه توسعه آموزش پزشکی باید از مسیر مرکز مطالعات توسعه آموزش (EDC) بگذرد.
وی با بیان اینکه مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش (EDC و EDO)، مغز متفکر دانشگاههای علوم پزشکی هستند، افزود: تمام توان برای تقویت این مراکز و حل چالشهای موجود از جمله بحث ساماندهی ساختار سازمانی، ارتقای اعضای هیات علمی و تامین منابع انسانی به کار گرفته شود.
باقری فرد افزود: مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، به عنوان مراکز R&D (تحقیق و توسعه)، نباید کار اجرایی کنند بلکه تمام اقدامات در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی باید از مسیر EDC بگذرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر جایگاه برجسته و مهم مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، بیان کرد: این مراکز باید در دانشگاهها به رسمیت شناخته شود و ساختار آنها بر اساس نیاز به صورت قانونی شکل گیرد.
وی افزود: همچنین بخشهای دانشجویی در EDC و EDOها تقویت شود و در زمینه هویت بخشی این مراکز تلاش شود.
باقری فرد تصریح کرد: یکی از وظایف مهم EDC ها، ورود به بحث مطالعات درسی و کوریکولومهای آموزشی و انجام بررسیهای کارشناسی بر روی آن است.
انتهای پیام/