دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همایش ملی؛

نوآوری در مهندسی راهی به سوی توسعه

نوآوری در مهندسی راهی به سوی توسعه
راهی به سوی توسعه روز شنبه، 5 اسفند، 1402 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و تحت حمایت سیویلیکا در شهر چالوس برگزار می‌شود.
کد خبر : 876228

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی نوآوری مهندسی راهی به سوی توسعه روز شنبه، 5 اسفند، 1402 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و تحت حمایت سیویلیکا در شهر چالوس برگزار می‌شود.

دستاوردهای شگرف علمی در سال‌های اخیر جهشی را در فرآیند تکامل نوآوری مهندسی رقم زده است.  

توسعه مفهومی است فراگیر با بار معنایی بسیار گسترده و همین ویژگی آن باعث شده است که گروه‌های مختلف اجتماعی با اهداف کاملاً متفاوت آن را به کار برند. در دهه‌های اخیر تعریف توسعه که صرفاً جنبه اقتصادی داشت تغییر کرده و اکنون به نوعی جامع نگری که شامل توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی است، تبدیل شده است. در این تعریف، انسان به عنوان محور اصلی توسعه مطرح بوده و هدف آن «توسعه انسانی و محیطی پایدار» است که منظور از آن فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آماده سازی انسان‌ها است تا ضمن مشارکت در فرآیند توسعه خود و برخورداری از یک زندگی مادی و معنوی پایدار در محیطی سالم و پایدار، همین مواهب را برای آیندگان نیز در نظر داشته باشند. 

از سوی دیگر مهندسی می تواند یکی از بسترهای نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی را رقم بزند از این رو تمرکز این همایش ملی نیز بر پیوند این دو حوزه خواهد بود.

نوآوری در مهندسی: راهی به سوی توسعه

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته