دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری اولین همایش ملی زراعت چوب

برگزاری اولین همایش ملی زراعت چوب
اولین همایش ملی زراعت چوب روز چهارشنبه، 8 آذر، 1402 توسط دانشـگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در شهر باوى برگزار می‌شود.
کد خبر : 876208

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین همایش ملی زراعت چوب(woodcul.asnrukh.ac.ir/fa) امروز چهارشنبه، 8 آذر، 1402 توسط دانشـگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در شهر باوى برگزار می‌شود.

زراعت چوب و کاشت درختان توسط کشاورزان به منظور بهره برداری از چوب و فرآورده‌های جانبی درختان، علاوه بر ایجاد درآمد برای تولید کنندگان، زمینه تنوع زیستی و بهبود وضعیت زیست محیطی را فراهم می‌سازد. کاشت درختان در زمین‌هایی که برای کشاورزی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، می‌تواند در جلوگیری از فرسایش خاک موثر بوده و با جذب کربن، تغییرات آب و هوایی در منطقه مورد نظر را کاهش دهد.

هدف از برگزاری این همایش ایجاد یک فرصت برای ارائه مباحث علمی در مورد آخرین یافته‌ها در مورد کشت درختان به منظور تولید چوب و فرآورده‌های جانبی در مناطق مختلف ایران بخصوص مناطق خشک و نیمه خشک معرفی شده است. این همایش می‌خواهد با فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه تجربیات و آخرین پیشرفت‌ها در عرصه زراعت چوب، موجب افزایش سرمایه گذاری در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان و سایر نقاط کشور برای تولید چوب و فرآورده‌های جانبی شود.

توضیحات اولین همایش ملی زراعت چوب محورهای همایش:

زراعت چوب و جنگلداری پایدار

تامین آب برای زراعت چوب

جنبه های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی زراعت چوب

زراعت چوب سازگار با تغییر اقلیم

گونه‌های مناسب زراعت چوب در ایران

زراعت چوب و فرآورده‌های جانبی آن ( ترکیبات دارویی، سوخت فسیلی و سلولز)

برگزاری اولین همایش ملی زراعت چوب

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته