دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 11:59
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح به مجلس گزارش داد/ باقری: اگر به فریاد رهبر انقلاب توجه نشود به روزهای ابتدایی جنگ برمی‌گردیم

رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ معتقدم همچنان به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود و فکر می‌کنیم که مشکلات اقتصادی کشور باید بتواند ما را از پا دربیاورد.
کد خبر : 87613

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انا، سرلشکر محمد باقری صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور در صحن عنلی مجلس، ضمن ارائه گزارش به نمایندگان گفت: اگر به پیام و فریاد مقام معظم رهبری درباره‌ اقتصاد مقاومتی و اعتماد به ملت توجه نشود به همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی بازخواهیم گشت. اما اگر به جوانان خود اعتماد کنیم حتما حتما به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت.


مجلس نهم دوره افتخار خود را پشت سر گذاشت. این مجلس در تقویت بنیه دفاعی در احکام دائمی و قانون بودجه 95 توجه ویژه‌ای داشت که در صورت عملیاتی شدن آن امید زیادی برای تقویت قدرت بازدارندگی کشور ایجاد می‌شود

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: حال که 28 سال از خاتمه جنگ می‌گذرد و به دفاع مقدس نگاه می‌کنیم پیروزی‌ها برایمان ملموس‌تر است. کجا رفتند ارتش متجاوز و فرمانده جنایتکار عراقی؟ ملت عراق امروز پشت‌گرم به دفاع ملت ایران از کیان عتبات عالیات و دولت شیعه این کشور است. این چشمه جوشان در آینده نیز استمرار خواهد داشت.


سرلشکر باقری با تبریک میلاد امام عصر (عج) و سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: شهدای حرم پس از سال‌ها از دفاع مقدس با گذشت از جان و دفاع از حریم اهل بیت‌(ع) سر از پا نمی‌شناسند و جان خود را فدای حرم آن بزرگواران می‌کنند.


وی با تقدیر از حمایت‌های مجلس نهم از تقویت بودجه بنیه‌ دفاعی کشور گفت: مجلس نهم دوره افتخار خود را پشت سر گذاشت. این مجلس در تقویت بنیه دفاعی در احکام دائمی و قانون بودجه 95 توجه ویژه‌ای داشت که در صورت عملیاتی شدن آن امید زیادی برای تقویت قدرت بازدارندگی کشور ایجاد می‌شود.


رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح بخش‌هایی از عملیات‌های انجام گرفته توسط سپاه و ارتش و نیروهای مردمی برای آزاد سازی خرمشهر گفت: ملت ایران فقط 20 ماه از انقلاب اسلامی و در حالی که گرفتار بحران‌های داخلی در برخی مناطق مرزی و در حال تثبیت انقلاب در برابر گروههای سیاسی بود به طور ناجوانمردانه‌ای با تهاجم سراسری ارتش بعث عراق و حمایت‌های قدرت‌های بزرگ به ویژه حمایتهای آمریکای جنایتکار مواجه شد.


وی افزود:‌ 12 لشکر با پشتیبانی نیروی هوایی عراق به بمباران مراکز جمعیتی کشور و مناطق مرزی با گلوله باران واحدهای زرهی و توپخانه‌ای رژیم بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفتند. از آنجا که در ماه‌های ابتدای پیروزی انقلاب نیروهای مسلح آمادگی مبارزه با متجاوز بعثی را نداشتند 15 هزار کیلومتر از مرزهای کشور توسط دشمن اشغال شد و بخش زیادی از مردم آواره شدند.


باقری با اشاره به نصرت الهی وعده داده شده در قرآن گفت:‌ این وعده به ما داده شده بود که نگران کاستی‌ها نباشیم وقتی صحبت از نصرت الهی است توان انسانی مهم نیست مهم عمل به وظیفه است. در این صورت هیچ کس را یارای مقاومت در برابر حق نخواهد بود. نبرد ناعادلانه هشت ساله در حالی آغاز شد که نمایی از شجاعت، ایثار، شهادت طلبی، ابداع، خوداتکایی و اعتماد به نفس برای جوانان و ملت به بار نشست در آن مقطع کشور مورد هجوم سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی از یک سو و تجهیز ارتش متجاوز بعث عراق به انواع سلاح‌ها، جنگ افزارها و ابزارهای هجومی از سوی دیگر قرار گرفتیم. امام (ره) شش روز پس از آغاز تهاجم ارتش بعثی پیامی را خطاب به مجلس و مسئولان بیان کردند. در این پیام خطاب به مسئولان تاکید شده بود مردم را برای مقابله با دشمن آماده کنند. سرلشگر باقری ادامه داد: طی مدت 20 ماهه آغاز جنگ تا فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 اتفاقات زیادی افتاد که اگر بخواهیم آن را به صورت منحنی ترسیم کنیم این منحنی شکل (u) خواهد داشت. دشمن در پنج ماه اول جنگ سرزمین‌های وسیعی از کشورمان را به تصرف درآورد حتی سه عملیات نظامی کشور که در دوره‌ی آن رئیس جمهور نالایق (بنی صدر) انجام گرفت همگی با شکست مواجه شد.


وی ادامه داد: ایران در بهمن 1359 در بدترین شرایط سیاسی و نظامی قرار داشت. در 14 اسفند 59 صحبت‌های اختلاف افکنانه‌ای توسط آن فرد (بنی صدر) بیان شد و یأس و ناامیدی و نگرانی از آینده کشور در جبهه‌ها مالامال بود. اما چه اتفاقی افتاد که عملیات ثامن‌الائمه در فاصله‌ هشت ماه از آغاز جنگ روندی پیروزمندانه را که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، رقم زد؟


رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پیام امام خمینی‌(ره) به رزمندگان اسلام گفت: امام در پیامی که به رزمندگان اسلام داشتند بیان کردند «ما در جنگ،‌ انقلابمان را صادر کردیم»، «ما در جنگ پرده از تزویر جهانخواران کنار زدیم»، «در جنگ ریشه‌های پربار اسلامی‌مان را پربار کردیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته