دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیاز سالانه کشور به ۵۰ میلیون تن آسفالت

نیاز سالانه کشور به ۵۰ میلیون تن آسفالت
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق آمار، مصرف سالانه آسفالت در کشور ۵۰ میلیون تن و حدود ۱۰۰ همت ارزش ریالی آن بوده و سهم راهداری از این میزان حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد است.
کد خبر : 876123

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت وماشین آلات اظهار کرد: طبق آمار مصرف سالانه آسفالت در کشور ۵۰ میلیون تن و حدود ۱۰۰ همت ارزش ریالی آن است، سهم راهداری از این میزان حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: راهداری در این سال‌ها حدود ۵ تا ۷ میلیون تن آسفالت پخش کرده است؛ در سال جاری نیز راهدادی حدودا ۷ میلیون تن آسفالت پخش خواهد کرد. نیاز این سازمان رسیدن به عدد حدودا ۱۰ میلیون تن است که بتواند راه‌های کشور را طی ۴ سال به وضعیت مناسب برساند.

اکبری اظهار کرد: سازمان راهداری سالی حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی می‌سازد که امروز نسبت به دوره آقای احمدی‌نژاد طول راه‌های ما به اندازه ۸ استان بیشتر شده است.

وی گفت: خرابی راه‌ها در افزایش نرخ تصادفات و استهلاک خودرو‌ها موثر است. آماری که عنوان می‌شود این است که هر ۱ دلاری که برای بهسازی راه هزینه نشود، ۴ دلار هزینه استهلاک برای کاربر خودرو خواهد داشت.

اکبری عنوان کرد: راه افزایش درآمد برای تامین بودجه بهسازی راه‌ها دریافت عوارض است و امیدواریم که مجلس مصوبه‌ای در این مورد صادر شود.

وی با انتقاد از سیاست‌های خلاف خصوصی سازی گفت: در رویه‌ای عکس جامعه جهانی در حال واگذاری جاده‌هایی که در اختیار بخش خصوصی است به بخش دولتی هستیم و این آسیب‌زا است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: جاده ها آسفالت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته