دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار نیمروز تأکید کرد؛

لزوم راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع‌ دستی در دانشگاه‌های «نیمروز»

لزوم راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع‌ دستی در دانشگاه‌های «نیمروز»
غلامحسین امینی‌راد بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع‌دستی و خامه‌دوزی در دانشگاه‌های شهرستان نیمروز تأکید کرد.
کد خبر : 876106

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامحسین امینی‌راد، فرماندار نیمروز در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل، حضور دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی را موجب توسعه شهرستان نیمروز دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مناطق محروم و کمتر برخوردار سیستان موجب افزایش امید و ماندگاری مردم این مناطق با توجه به شرایط بد جوی و خشک‌سالی‌های اخیر شده است.

وی با اشاره به جایگاه خامه‌دوزی در شهرستان نیمروز به‌عنوان پایتخت خامه‌دوزی ایران، بیان کرد: ارتقای پردیس آموزشی چهره این شهرستان را تغییر خواهد داد و ایجاد رشته‌های مرتبط با کارآفرینی، بازاریابی و صنایع‌دستی می‌تواند موجب ارزش‌افزوده برای آثار هنری خامه‌دوزی در شهرستان نیمروز شود.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه اشتغال باید از دانشگاه آغاز شود، عنوان کرد: شهرستان نیمروز بزرگ‌ترین شهرستان حوزه سیستان به‌لحاظ وسعت سرزمینی است و پروژه‌های بزرگی مانند معدن مس جانجا، ایستگاه بزرگ توربین‌های بادی و چاه‌های ژرف نیاز به تعریف رشته‌های جدید دانشگاهی در پردیس آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل دارد، مجموعه فرمانداری و ادارات این شهرستان ظرفیت خود را برای بهبود شرایط آموزشی این پردیس از طریق اهدای زمین و جانمایی مکانی در شأن و جایگاه دانشجو و دانشگاه به کار خواهد گرفت.

پویایی سیستان مدیون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل هم پایداری و پویایی سیستان را مدیون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه مردمی در راستای ارائه راه‌حل‌های علمی به معضلات اجتماعی و تقویت فرهنگ عمومی ظرفیت خود را به‌کار گرفته است.

حبیب پیری، پردیس‌های آموزشی در شهر‌های محروم و کمتر برخوردار حوزه سیستان را برای این شهرستان‌ها فرصتی باارزش دانست و اضافه کرد: مسئولان این شهرستان‌ها باید در بهبود وضعیت این پردیس‌ها بر اساس استاندارد‌های آموزشی مؤسسات به‌روز آموزش عالی کمک کنند.

وی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را فرهنگ‌ساز و موجب رشد شاخص‌های فرهنگی حوزه سرزمینی محل فعالیت خود عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش یکی از نهاد‌هایی است که می‌تواند در راستای انجام درست رسالت آموزشی و تربیتی خود بیشترین کمک را در به پردیس شهرستان نیمروز کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های متقابل این دانشگاه و مجموعه اداری شهرستان نیمروز منجر به صدقه‌ای جاریه برای مردم محروم و کمتر برخوردار شهرستان نیمروز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته