دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیکو حشمت در گفت‌وگو با آنا:

«قهرمان من» فیلمی پر از معناست/ می‌خواهم بازیگری را تا بزرگسالی ادامه دهم

«قهرمان من» فیلمی پر از معناست  می‌خواهم بازیگری را تا بزرگسالی ادامه دهم
بازیگر کودک فیلم سینمایی «قهرمان من» این اثر را یک فیلم معنادار با محور فداکاری مدافعان سلامت می‌داند.
کد خبر : 875877

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم سینمایی «قهرمان من» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم و تهیه‌کنندگی محسن آتش‌زمزم یکی از آثار حاضر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بود که توانست پروانه زرین بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی این دوره از جشنواره را از آن خود کند.

نیکو حشمت بازیگر نقش اول این فیلم سینمایی است. این بازیگر ۱۱ ساله در اختتامیه جشنواره به درخواست آتش‌زمزم که برای گرفتن جایزه بهترین کارگردانی روی سن آمده بود با او همراه شده و با تشویق حاضران در سالن نیز مواجه شد.

این بازیگر نوجوان اهل قهدریجان استان اصفهان است. وی از دوران خردسالی هنر شاهنامه‌خوانی را آغاز کرده و در همین رشته در جشنواره‌های متعددی نیز شرکت کرده است؛ مهارتی که در فیلم هم از آن استفاده شد و شخصیت دختربچه فیلم، اشعاری از شاهنامه فردوسی را به عنوان تکلیف درسی برای معلم و سپس پدربزرگش اجرا کرد.

حشمت در نشست خبری این فیلم در اصفهان هم به اجرای شاهنامه‌خوانی پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

«قهرمان من» اولین تجربه بازیگری او در یک کار سینمایی است. با توجه به این که او در این فیلم ایفاگر نقش اصلی داستان است و بخش عمده‌ای از دیالوگ‌ها و اتفاقات فیلم حول محور او می‌چرخد، می‌توان گفت که به خوبی توانسته از این مسئولیت بزرگ سربلند بیرون بیاید.

در همین ارتباط، نیکو حشمت در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با ابراز خرسندی از این که در فیلمی با محور فداکاری کادر درمان در دوران کرونا حضور پیدا کرده است گفت: شیوع بیماری کرونا و افرادی که بر اثر این بیماری فوت کردند، یک اتفاق تلخ بود. من و دوستانم با این که در سن کودکی بودیم این تلخی و سنگین بودن فضا را حس می‌کردیم.

کودکی، کرونا و تنهایی

وی اظهار کرد: در فیلم «قهرمان من» نقش دختربچه بازیگوش و پرشوری را دارم که پدر و مادرش پزشک هستند. پدر او از شهدای مدافع سلامت است که فداکارانه برای درمان بیماران کرونایی خدمت کرد و در این مسیر جانش را ازدست می‌دهد. حالا مادرش او را نزد پدربزرگش در یک روستا می‌برد و خودش به بیمارستان بازمی‌گردد تا در این شرایط سخت کمک‌حال پزشکان و پرستاران باشد.

نیکو حشمت بازیگر نقش اول این

نیکو حشمت در کنار مرتضی آتش‌زمزم کارگردان و سپیده مظاهری بازیگر فیلم «قهرمان من»

بازیگر فیلم «قهرمان من» عنوان کرد: با فضایی روستایی فیلم آشنا بودم ضمن این که با راهنمایی آقای آتش‌زمزم ارتباط خوب و صمیمانه‌ای هم با بازیگر نقش پدربزرگ و افرادی که نقش دوستان و همسایگان خانه پدربزرگ را بازی می‌کردند پیدا کردم. همبازی شدن با خانم لاله اسکندری هم برایم تجربه شیرینی بود و از ایشان چیز‌های زیادی یاد گرفتم.

 چشم به راه آینده برای ادامه بازیگری

حشمت گفت: «قهرمان من» اولین کار تصویری من بود و خیلی دوست دارم که بازیگری را به صورت حرفه‌ای تا بزرگسالی ادامه بدهم و برای ادامه این راه چشم به آینده دارم. این فیلم هنوز به اکران عمومی نرسیده است و طبیعی است که فعلاً پیشنهادی برای بازیگری نداشته باشم چراکه به جز مخاطبان جشنواره فیلم کودک، دیگران بازی من را ندیده‌اند، اما امیدوارم بازی من موردپسند اهالی سینما و مخاطبان سایر شهر‌ها هم قرار بگیرد.

وی افزود: سینما رفتن به همراه خانواده را خیلی دوست دارم؛ بیشتر هم به فیلم‌های فانتزی و تخیلی علاقه دارم. از بین فیلم‌های خارجی فیلم‌های «ادوارد دست قیچی» و «شهر اشباح» از فیلم‌های موردعلاقه من است. در آثار ایرانی هم «آهوی پیشونی سفید» و سریال «دیو و ماه پیشونی» را دوست داشتم.

این بازیگر نوجوان اظهار کرد: «قهرمان من»  فیلمی  پر از معنا و جذاب است که از دریچه آن می‌توانیم تااندازه‌ای با فداکاری و تلاش کادر درمان در دوران کرونا آشنا شویم. افرادی که باوجود علاقه‌ای که به زندگی و بچه‌های خودشان داشتند، در کنار بیماران کرونایی ماندند و برای بهبود آن‌ها از جانشان مایه گذاشتند. از بچه‌ها می‌خواهم که حتماً این فیلم را ببینند، چون درباره فداکاری و ازخودگذشتگی پزشکان و پرستاران است. ضمن این‌که چگونگی رفتار با بزرگ‌تر‌ها و درک دنیای آن‌ها را هم می‌آموزند.

وی افزود: می‌خواهم پدر و مادر و خواهر عزیزم که در این مسیر مشوق من بودند، تشکر کنم همچنین از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر و معلمان خوبم در مدرسه رازی قهدریجان هم سپاسگزارم که به من کمک کردند تا در این اثر حضور داشته باشم.

لازم به یادآوری است، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه امسال در دیار زاینده‌رود برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته