دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 11:36

«هاشمی» به عنوان رئیس وزرای بهداشت کشورهای غیرمتعهد به ژنو رفت

وزیر بهداشت به عنوان رئیس وزرای بهداشت کشورهای غیرمتعهد عصر دیروز و به منظور شرکت در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.
کد خبر : 87584

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی را در این سفر علی اکبر سیاری معاون بهداشت، محمد هادی ایازی،معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، عباس زارع نژاد،مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محسن اسدی لاری،قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، ناصر کلانتری،رئیس مرکز مدیریت شبکه، محمد مهدی گویا،رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و تبریزی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همراهی می‌کنند.


محور اصلی این سفر پیرامون اهداف توسعه پایدار است و همچنین در این اجلاس، موضوعات مرتبط با حوزه سلامت اعم از نظام‌های سلامت و تقویت آنها، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، اصلاح سازمان جهانی بهداشت، تهدیدهای جهانی مانند ایدز و نیز فناوری‌های ارتباطی نوین مورد بحث و گفتگو قرار خواهد شد.


در شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی نمایندگان ۱۹۲ کشور جهان که عمدتا وزرای بهداشت کشورها هستند، حضور خواهند داشت.


وزیر بهداشت کشورمان به عنوان رئیس وزرای بهداشت غیرمتعهدها، رئیس اجلاس وزاری بهداشت اکو و همچنین رئیس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای همسایه موسوم به گروه پنج در این اجلاس شرکت می‌کند.


هاشمی در حاشیه برگزاری این اجلاس با وزرای بهداشت کشورهای سوییس، آلمان، فنلاند، سوئد، اتریش، هند، کره جنوبی و الجزایر و نیز با وزیر خارجه اتیوپی که کاندیدای ریاست سازمان جهانی بهداشت است، دیدار خواهد داشت.


سخنرانی ملی دکتر هاشمی در روز دوم اجلاس خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته