دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1402 - 11:26

اشتغال‌زایی با اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

اشتغال‌زایی با اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌های دانشگاه در دو حوزه اشتغال‌زایی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها ذیل برنامه‌های علمی و پژوهشی برنامه‌ریزی شده که موجب ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.
کد خبر : 875797

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با غلامرضا بناری فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان با بیان اینکه با توجه به رسالت‌های اجتماعی جدید دانشگاه، برنامه‌هایی در دو حوزه اشتغالزایی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها ذیل برنامه‌های علمی و پژوهشی در استان پی‌ریزی شده، اظهار کرد: این اقدامات علاوه بر سبب کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه‌های دانشجویی، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی، شکوفایی ظرفیت‌های استان مانند خرما، افزایش سطح امید و ارتقای سطح فرهنگی خواهد شد.

وی افزود:  دشتستان با توجه به ماهیت تاریخی و اهمیتی در استان بوشهر از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های دانشگاه برخوردار است. در طرح تحول و تعالی دانشگاه و نیز سند آمایش سرزمینی به‌خوبی همه نیاز‌های هر منطقه شامل رشته‌های تحصیلی، دانش‌بنیان، اشتغالزایی، ظرفت‌های پایین‌دستی و بالادستی و ... دیده شده که اجرای مفاد برنامه‌های با جدیت آغاز و انجام آن موجب ایجاد ثروت و فرصت برای استان و دانشگاه خواهد شد.

نقش دانشگاه آزاد در کنترل اغتشاشات

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان نیز گفت: مدیرانی توانمند در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان و استان قرار دارند که گواه آن در بحث اغتشاشات سال گذشته به‌خوبی مشخص شد. با تدابیر و برنامه‌های روشنگرانه، دانشگاه با کنترل اغتشاشات و هیجانات، یاری‌رسان نهاد‌های ذی‌ربط در کنترل اوضاع بوده به نحوی که دشمنان نتوانستند هیچ‌گونه مسئله‌ای از سمت دانشجویان در شهرستان ایجاد کنند.

غلامرضا بناری با بیان برنامه‌های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی در استان و شهرستان، اضافه کرد: مجموع این اقدامات، برای جامعه استان سودمند بوده، سپاه حمایت از برنامه‌های انقلابی دانشگاه را مورد توجه دارد و در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت و ظرفیت‌های اجتماعی و نیز جمعیت حدوداً ۳۰۰ هزار نفره دشتستان عنوان کرد: این بستر‌های مناسب فعالیتی، نیازمند توجه ویژه همه مدیران استان است. یکی از خواسته‌ها، افزایش رشته‌های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری با توجه به نیاز‌های اجتماعی و صنعتی دشتستان بوده و این نقیصه سبب شده تا بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل مجبور به خروج از استان شوند.

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان طلاق و خودکشی را دو معضل و آسیب اجتماعی مهم این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون فعالیت اثرگذاری در کاهش معضلات اجتماعی شهرستان داشته؛ اما با توجه به ظرفیت بالای علمی و نیروی توانمند انسانی می‌تواند بیش این در کاهش این معضلات نقش داشته باشد که این خواسته مهم از دانشگاه است.

مدیران استانی مجریان برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با مرتضی قدوسی شهردار برازجان نیز با بیان اینکه رسالت‌های جدید برای فعالیت‌های دانشگاه سوای مباحث علمی و آموزشی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در این برنامه‌ها به همه واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در همه استان‌ها به‌عنوان یک پیکره واحد دیده می‌شود. برنامه‌های دانشگاه به‌صورت کلان بوده و مدیران استانی هم مجریان آن خواهد بود.

اشتغالزایی با اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

سعید رازقی با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه مطرح کرد: بسته‌های کاری هر استان در چارچوب قاعده و قانون در این طرح دیده شده و همه اقدامات استانی مورد حمایت سازمان مرکزی دانشگاه است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مجموع اقدامات در نظر گرفته شده به دنبال رفع نیاز‌های دانشگاه در کنار رفع نیاز‌های شهرستان و استان است، تبیین کرد: دانشگاه به دنبال شکوفایی و مولدسازی ظرفیت‌ها بوده و ثمره این اقدام موجب برکات برای جامعه شهری می‌شود؛ چراکه هدف این اقدامات در نهایت ایجاد بستر‌های لازم برای مباحثی مانند اشتغال، توسعه فرهنگی، بهبود شرایط زندگی و ... است.

ارتقای مجموعه‌های علمی موجب توسعه شهر‌ها می‌شود

شهردار برازجان نیز با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه منابع انسانی استان بوشهر و شهرستان دشتستان گفت: انتصاب افرادی از استان از سوی مدیران ارشد کشوری به سمت‌ها مهم نشان از توانمندی‌های فوق‌العاده استان بوشهر دارد که این انتصابات باعث مباهات مجموعه استان خواهد بود.

مرتضی قدوسی با تأکید بر اینکه خود را عضوی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می‌داند، عنوان کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه و مراکز علمی در استان، اشراف به مسائل دانشگاه و کمک به پیشبرد آن از وظایف مدیران و نهاد‌های استان است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، برند علمی برازجان است، بیان کرد: فارغ از مسئولیت‌های اداری و مسئولیتی به‌عنوان شهردار، عرق خاصی نسبت به ارتقای فرهنگی و اجتماعی شهرستان خود داریم، دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حد توان به توسعه آن کمک خواهیم کرد.

شهردار برازجانبا بیان اینکه اگر مجموعه‌های علمی ارتقا یابند متعاقب آن، توسعه شهر‌ها اتفاق خواهد افتاد، توضیح داد: ماحصل فعالیت دانشگاه، تربیت نیروی انسانی قوی و عقلای فرهیخته است که این می‌تواند توسعه همه جانبه در همه عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، مبلمان شهری و خدمت‌رسانی را سبب خواهد شد.

قدوسی یکی از نیاز‌های این شهر را ایجاد و توسعه رشته‌های پزشکی معرفی و ادامه داد: در این راستا به‌عنوان یک خواست جمعی شهرستان از اقدامات دانشگاه حمایت و بستر‌های لازم را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته