دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 13:30
در گفت‌و‌گو با آنا؛

قاسم رضایی: تیم‌ها با نفرات اصلی هم می‌آمدند حریف ما نمی‌شدند/ به درخواست بنا رسیدگی کنند بهترین نتیجه را در ریو می‌گیریم

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: هنوز ارنج تیم کشتی برای اعزام به المپیک ریو مشخص نشده است و همه کشتی گیران در حال تمرینات سخت و فشرده هستند تا در المپیک ریو افتخار آفرینی کنند.
کد خبر : 87574

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم‌ملی کشتی فرنگی در مسابقات جام جهانی که در شیراز برگزار شد برای پنجمین بار قهرمان شد. تیم ایران بعد از پیروزی مقابل اوکراین، جمهوری آذربایجان و ترکیه در فینال مسابقات روبه روی روسیه قرار گرفت و مقتدرانه این تیم را شکست داد تا مدال طلای جهان را به دست بیاورند.


قاسم رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی گفت: «این مسابقات هر ساله برگزار می شود و تیم ایران چون در این رقابت‌ها میزبان بود با نفرات اصلی حاضر شد. البته امسال چون نزدیک المپیک بود برخی تیم ها با نفرات اصلی شرکت نکرده بودند و از کشتی گیران جوان استفاده کرده بودند.»


وی افزود: «تیم‌هایی چون روسیه و قزاقستان با ترکیب نفرات اصلی و جوان در این رقابت ها شرکت کردند که البته اختلاف ما با نفرات فرعی هم زیاد نبود. خوشبختانه در سنگین وزن هم همه کشتی‌گیران از آمادگی خوبی برخوردار بودند. شاید برخی از کارشناسان بگویند این رقابت ها به دلیل اینکه تیم‌ها با نفرات اصلی حضور نداشتند سطح پایینی داشته است اما کادر فنی و کشتی گیران در این مدت به قدری خوب کار کردند و آمادگی خوبی داشتند که حتی اگر تیم ها با نفرات اصلی هم شرکت می کردند حریف تیم ملی ایران نمی شدند.»


دارنده مدال طلای المپیک لندن در مورد عملکردش در این رقابت‌ها اظهار کرد: «‌شرایط بدنی‌ام خوب است اما باید بهتر شوم. تا مسابقات المپیک سه ماه دیگر باقی مانده و هنوز برای رسیدن به آمادگی کامل فرصت دارم. باتوجه به اینکه مسابقات جام جهانی جزو رقابت های درجه دو و سه دنیا است بنابراین تیم‌ها سرمایه گذاری نمی کنند. تیم ملی ایران هم به قهرمانی این رقابت ها دل نمی‌بندد چرا که باید برای میدان بزرگتری چون المپیک خودش را آماده کند.»


رضایی در مورد پیش بینی‌اش از تعداد مدال‌هایی که تیم‌ملی کشتی در المپیک نصیبش می‌شود، عنوان کرد: «کشتی ورزش غیرقابل پیش بینی است و نمی توانیم به صورت صد‌در‌صد این اطمینان خاطر را داشته باشیم که شرایط گذشته این بار هم تکرار شود. المپیک لندن دوران اوج کشتی فرنگی بود و امیدوارم که این بار هم همان افتخارآفرینی تکرار شود اما باید این واقعیت را بپذیرم که کشتی در این سال های اخیر دچار تغییرات بسیار زیادی شد.»


کشتی‌گیر المپیکی ادامه داد: «برای مبارزه در میدان بزرگی چون المپیک و کسب مدال نیاز به امکانات و بودجه داریم. اگر همه از ما توقع دارند که باز هم به مدال برسیم و برای ایران افتخار آفرینی کنیم باید امکانات را در اختیار ما قرار بدهند. من مطمئن هستم اگر در همین مدت باقی مانده تا المپیک هم مسئولان به درخواست های بنا رسیدگی کنند شرایط بهتر از این می شود و او توانایی این را دارد که همه کشتی گیران را از لحاظ جسمانی و روحی به شرایط ایده آل برسانند.»


رضایی در مورد ترکیب تیم ملی برای اعزام به المپیک ریو تصریح کرد: «هنوز ارنج اصلی مشخص نشده است و کادر فنی به ما اعلام کرده 2 الی 3 هفته مانده تا آغاز رقابت های المپیک نفرات اعزامی مشخص می شود. تمام هدف ما این است که در این رقابت‌ها خوش بدرخشیم و از همین روی همه تلاش می کنیم تا دست پر از برزیل برگردیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب