دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1402 - 00:01

توهین به ارباب رجوع توجیه ندارد/ جزئیاتی از ویدئوی منتشر شده از اداره تجهیزات پزشکی

توهین به ارباب رجوع توجیه ندارد  جزئیاتی از ویدئوی منتشر شده از اداره تجهیزات پزشکی
در پی انتشار ویدئویی از رفتار نامناسب یکی از کارکنان اداره تجهیزات پزشکی با مراجعه‌کنندگان، یک منبع آگاه ادعا کرد این رفتار مورد تأیید نیست؛ اما چون این فرد نتوانسته خواسته مراجعان را برطرف کند و از پس مشکلات آن‌ها بربیاید، عصبانی شده است.
کد خبر : 875709

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، از چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان دهنده فضای ملتهب اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو است. این ویدئو با تیتر‌های بسیار تکان دهنده مانند «زنگ خطر برای سازمان غذا و دارو» و «شمارش معکوس انفجار بحران تخصیص ارز تجهیزات پزشکی» در فضای مجازی دست به دست شد. 

موضوع از این قرار است که تمام شرکت‌های درخواست کننده ارز برای واردات تجهیزات پزشکی به اداره پایش ارز یا همان میز خدمت مراجعه می‌کنند که گاهی با رفتار‌های عجیب و غریب متصدیان روبه‌رو می‌شوند. از قضا تعداد مراجعه کننده به این اداره بسیار زیاد است و متصدیان خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند و این موضوع علت همین آشفتگی است که در ویدئو مشاهده می‌کنیم. 

میز خدمت یا هفت خوان رستم؟ 

متاسفانه تنها گزینه مراجعه کنندگان در اداره تجهیزات پزشکی برای پیگیری و درخواست‌های خود مراجعه به میز خدمت است و این موضوع باعث هرج و مرج بسیار زیادی شده است؛ البته می‌توان مراجعه به میز خدمت و تحمل رفتار‌های عجیب و غریب که در ویدئو شاهد آن هستیم را یکی از هفت خوان رسیدگی به درخواست شرکت‌ها دانست. به گفته تولیدکنندگان و تامین کنندگان، رفتار سلیقه‌ای و بی توجهی به درخواست شرکت ها، کمترین مشکلی است که در این مدت گریبان مراجعه کنندگان را گرفته است. 

پاسخ تجهیزات پزشکی چیست؟ 

در پی تماس خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو یک منبع آگاه اظهار کرد: یک مشکل ارزی در لیست‌هایی که به بانک ارسال شده و پروسه بانکی کمی زمان بر است، مراجعه کنندگان عصبانی شده بودند. در این ویدئو مراجعه کنندگان پیگیری می‌کردند؛ اما متصدی عنوان می‌کرد که این موضوع دست من نیست. 

وی افزود: این رفتار همکار ما اصلاً مورد تأیید نیست؛ اما چون این فرد نتوانسته خواسته مراجعان را برطرف کند و از پس مشکلات آن‌ها بربیاید متصدی عصبانی شده و واکنش عصبی نشان داده است. 

واکنش عصبی یک توجیه است 

به گزارش آنا، حتی اگر یک روز به عنوان یک مراجعه کننده عادی به اداره تجهیزات پزشکی سری بزنید متوجه می‌شوید بیشتر اوقات مراجعان از صبح ساعت ۸ تا ظهر باید معطل باشند تا پاسخ مورد نظرشان را دریافت کنند. در بسیاری از موارد انجام کارشان به روز‌های بعد موکول می‌شود. آنطور که معلوم است، طولانی شدن زمان کار‌ها و زمان‌بر بودن مراحل اداری حاکم بر اداره تجهیزات از اصلی‌ترین مشکلاتی است که مراجعان با آن دست به گریبان هستند و اینکه متصدیان با واکنش‌های عصبی پاسخگوی این افراد باشند اصلا توجیه مناسبی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته