دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 11:26
با رأی موافق نمایندگان مجلس

فروشگاه‌ اتکا مؤسسه عمومی غیردولتی شد

وکلای ملت در جلسه علنی امروز ـ سه‌شنبه ـ مجلس، لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اتکا) را به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی به تصویب رساندند.
کد خبر : 87566

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس پس از بحث و بررسی بر روی کلیات این لایحه با 146 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند همچنین بهارستان‌نشینان در جزئیات این لایحه ماده واحده آن را به تصویب رساندند. بر اساس ماده واحده این لایحه؛ سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی موضوع ماده واحده قانون فهرست نهادها و مؤسسات غیر دولتی مصوب 19/ 4/ 1373 اضافه می‌شوند.


همچنین به موجب تبصره 1 این ماده واحده تعهدات و کمک‌های دولت برای امور رفاهی و معیشتی کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته لشگری و کشوری که در لوایح بودجه سنواتی و یا سایر قوانین و مقررات مربوطه پیش‌بینی می‌شود، از طریق سازمان اتکا به کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری ذی‌نفع واگذار می‌گردد.


طبق تبصره 2 این لایحه، اداره سازمان اتکا مطابق سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و در چارچوب تدابیر فرماندهی کل قوا می‌باشد و اساسنامه آن توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه می‌شود و پس از تأیید ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.


نمایندگان مجلس با 138 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر با ماده واحده این لایحه موافقت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته