دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در رزمایش ارتش انجام شد؛

انهدام اهداف با بمب‌های «قائم ۵» توسط پهپاد «ابابیل ۴»

انهدام اهداف با بمب‌های «قائم ۵» توسط پهپاد «ابابیل ۴»
پهپادهای «ابابیل ۴» در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش بمب‌های «قائم ۵» را روی اهداف زمینی رهاسازی و آن‌ها را منهدم کردند.
کد خبر : 875603

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، پهپاد‌های ابابیل ۴ اقدام به رهاسازی بمب‌های قائم ۵ روی مواضع نیرو‌های مهاجم کردند و مواضع تعیین‌شده را در فاصله ۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

 براساس این گزارش پهپاد ابابیل ۴ از مسافت ۶۰ کیلومتری، اقدام به پرواز کرد و با طی کردن بیش از ۵۰ کیلومتر خود را به منطقه عمومی رزمایش رساند و سپس اهداف مورد نظر را در شعاع ۷ کیلومتری با بمب قائم ۵ مورد اصابت قرار داد.

پهپاد مهاجر ۶ نیز در تکمیل عملیات آفندی با حضور در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، ضمن شناسایی منطقه هدف با رهاسازی بمب‌های قائم، اهداف ثابت زمینی را مورد اصابت قرار داد.

براساس این گزارش، بمب‌های قائم ۵، نوعی بمب پرنده سبک هوشمند است که می‌توان آن را روی انواع هواپیما‌های بدون سرنشین نصب کرد.

این بمب‌ها از جست‌وجوگر‌های حرارتی و لیزری برخوردارند و قادر به انهدام اهداف ثابت تا شعاع ۷ کیلومتری هستند. همچنین ارتفاع رهایش بمب قائم ۵، ۱۳۰۰ متر تا ۴ هزار متر عنوان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته