دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طالبی: می‌توان تا اینجا به نکونام نمره قبولی داد/ به آینده استقلال خوش‌بین هستم

طالبی: می‌توان تا اینجا به نکونام نمره قبولی داد  به آینده استقلال خوش‌بین هستم
مربی سابق استقلال گفت: باید تا اینجای فصل به نکونام نمره قبولی داد چون تیمش توانسته ۶ بازی از ۷ دیدار این فصل را ببرد.
کد خبر : 875527

ابراهیم طالبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری استقلال مقابل آلومینیوم اراک و صعود به صدر جدول اظهار کرد: استقلال پس از آنکه هفته قبل مقابل هوادار کامبک زد و برنده شد، درس‌های خیلی مهم از آن بازی گرفت تا هیچ حریفی را دست‌کم نگیرد. برابر آلومینیوم نظم تیمی استقلال بسیار خوب بود و مهرداد محمدی هم به مانند بازی با هوادار بازیکن مثمرثمری بود که اجازه نمی‌داد آلومینیوم بعد از گل هم با فراغ بال حمله کند. نظم دفاعی استقلال خوب بود و بعد از ۱۰ نفره شدن هم تنها یک سهل‌انگاری داشت که ضربه مهاجم آلومینیوم به تیرک دروازه خورد. عملکرد گوستاوو بلانکو هم با ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بازی نمی‌توان بررسی کرد و باید به او فرصت داد.

باید به مهاجم آرژانتینی استقلال برای هماهنگی زمان داد

وی خاطرنشان کرد: استقلال در کل به تیم مطلوب و مورد اعتماد هواداران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. عملکرد تیم هنوز مطلوب نشده، ولی از لحاظ نتیجه‌گرایی، خوب نتیجه گرفته است. مشکل جواد نکونام این است که روی نیمکت تیمش جانشین‌های شایسته‌ای برای نفرات داخل زمین ندارد و باید بتواند کیفیت تیمی‌اش را افزایش دهد تا در نیم‌فصل بتواند تصمیمات بهتری بگیرد. مهاجم آرژانتینی تیم هم می‌تواند مهره‌ای کاملاً مؤثر باشد، ولی باید به او زمان داد تا با تیم هماهنگ شود. باید تا اینجای فصل به نکونام نمره قبولی داد، چون عملکردی که او داشته در فصول قبل به ندرت رخ داده و تیمش توانسته ۶ بازی از ۷ دیدار این فصل را ببرد و کسب ۱۸ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن کار بسیار دشواری است که پیش از این خیلی کم پیش آمده بود. البته هنوز بازی‌های سختی باقی مانده، ولی می‌توان به تیم امیدوار بود.

ساپینتو آرامش درونی نداشت اما نکونام چنین آرامشی را دارد

مربی سابق استقلال در واکنش به این موضوع که فصل قبل هم استقلال در بازی‌های بزرگ ناکام ماند تا به جای قهرمانی سوم شود، تصریح کرد: ریکاردو ساپینتو یک مربی ناآرام بود که در زمان پیروزی هم آرامش را از نیمکت تیمش می‌گرفت و انرژی مثبت به داخل زمین منتقل نمی‌شد. دیدیم که او در تیم آپوئل قبرس هم رفتاری داشت که منجر به اخراج او شد. ساپینتو فاقد آرامش درونی بود، ولی جواد نکونام چنین آرامشی را دارد. تیم او منظم بازی می‌کند و برتری مقابل آلومینیوم اراک رده چهارمی هم نشان داد تیمش آماده است. حتماً نیاز است تا صبر کرد و عملکرد تیم نکونام را در بازی‌های مهم از جمله دربی با پرسپولیس دید، ولی من به این تیم خوش‌بین هستم و باید دید بازیکنان استقلال می‌توانند بر این خوش‌بینی صحه بگذارند. امیدوارم که موفق به شاد کردن دل هواداران شوند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته