دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1402 - 22:03

قالیباف: نباید در سهم‌خواهی رقابت داشته باشیم

قالیباف: نباید در سهم‌خواهی رقابت داشته باشیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چالش اصلی مشارکت چیست، گفت: نباید در سهم‌خواهی رقابت داشته باشیم و باید چشم‌انداز روشنی را تعریف کنیم.
کد خبر : 875425

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: عظمت طوفان الاقصی استاندارد، تراز حرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی در سطح بین‌المللی منطقه‌ای و ملی را تغییر داد؛ بنابراین هر تهدیدی را باید به قبل و بعد از این‌ عملیات تقسیم‌ کنیم. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هرگز این زخم‌ها قابل ترمیم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال خود چه راهبرد و دکترینی داشته است، افزود: اسرائیل روزگاری ادعا می‌کرد هر جنبده‌ای هر اقدامی انجام دهد از لحاظ اطلاعاتی در سیطره من است و قدرت بازدارندگی دارم و در بیرون از سرزمینم ‌با دشمنانم‌ می‌جنگم و از گنبد آهنین می‌گفت؛ اما خداوند اینگونه مقرر کرد که همه این‌ها باهم مقابل رزمندگان اسلام و فلسطینیانی که مظلوم بودند؛ اما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیدا کردند، فرو ریخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید محکم باشیم و اراده و به مردم احترام بگذاریم چراکه مردم ستون‌های انقلاب هستند.

قالیباف با بیان اینکه ایمان به سنت‌های الهی و حضور مردم در صحنه قطعا قدرت آفرین است، گفت: سال گذشته و در همین زمان رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌گفتند انقلاب اسلامی‌ تا دو هفته آینده فرو خواهد پاشید؛ اما امروز می‌بینیم اسرائیل به نابودی نزدیک است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب ، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت ماموریت داشته باشد، گفت: ماموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسلئه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسئله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.

وی با طرح این سوال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم خواهی داشته باشیم و باید یک چشم انداز روشن داشته باشیم. امروز برای پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم.

قالیباف با بیان اینکه در کشور آنطور که باید قدرت حل مساله نداریم، تصریح کرد: مخالف رقابت نیستم و یکی از عناصر مشارکت را رقابت می‌دانم؛ اما امروز برای وحدت و همدلی جمع شده‌ایم؛ اشکالی ندارد در درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم اما نه اختلاف. باید انسجام داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی که در همایش «مبنا» سخن می گفت  با تاکید بر اینکه باید یک چشم انداز روشن برای پیشرفت کشور داشته باشیم، گفت: نسبت به گذشته قصد ندارم انتقاد کنم و هیچوقت هم از دولت‌های قبلی انتقاد نکرده‌ام بالاخره در ۴۵ سال گذشته قوه مجریه و مقننه دست جریانات مختلف بوده و باید تلاش کنیم تصویری درست توام با باورپذیری از جریانات داشته باشیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانونگذاری‌ها و سایر اقدامات تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم تاثیر را ببینند و اثر اقدامات چه دولت و چه مجلس زمان‌بر است. باید مدیریت و برنامه ریزی کنیم و حل مساله را با برنامه هفتم پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه جبهه انقلاب وظیفه دارد در هر شهرستان و استان هم افزایی ایجاد کند، تصریح کرد: باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم؛ کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت. دغدغه‌ای جز حل مشکل مردم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان و مسؤولان باید کارآمد، دلسوز و موثر باشند، اظهار داشت: مجلس باید با روحیه دوران دفاع مقدس کار کند که در این خصوص از مجلس یازدهم دفاع می‌کنم و باید برنامه هفتم را دقیق پیش ببریم و تحول ایجاد کنیم.

قالیباف عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، در همه مسؤولیت‌هایی که حضور داشتم به جوانان باور قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم با جوانان کار کنم چون با همه وجودم ایمان دارم که این تحول باید به دست جوانان اتفاق بیفتد البته قدر باتجربه ها را نیز بشناسند و آنها را آیینه تمام نمای تجربه خود بدانند.

وی با بیان اینکه جوانان با علم و دانش و حرکت و بندگی خالصانه می‌توانند تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: من شما جوانان را رهروان امام راحل و سربازان امام خامنه‌ای و خدمتگزاران صادق به مردم می‌دانم.

باید کار تشکیلاتی و سیاسی داشته باشیم

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تاکید بر اینکه باید کار تشکیلاتی و سیاسی داشته باشیم، گفت: ضرورت کار تشکیلاتی و سیاسی است حقیقتی مهم است که در پس از انقلاب اسلامی از حیث ایجاد تشکیلات سراسری کشوری به اندازه لازم رشد نکرده ایم و در مقایسه با نهاد‌های امنیتی و دفاعی عقب هستیم که احتیاج به یک تحول و کار بیشتر داریم.

وی یادآور شد: در دهه ۶۰ مردم در حال و هوای انقلاب گویی زیر باران بهاری بودند و، اما همیشه بهار نیست. ما غافل از این جهت شده ایم و باید تیم و شبکه و تشکیلات رسمی ایجاد کنیم و کار سیاسی ما نباید محدود به فصل انتخابات باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وقتی عده‌ای وارد مجلس می‌شوند و دولتی تشکیل می‌شود باید عده بیشتری برای پشتیانی از آن‌ها کمک کنیم که از این جهات ضعیف هستیم.

حدادعادل گفت: اصل کار شورای انقلاب دعوت به وحدت است و معتقد به حزب خاص و تشکلات خاصی نیست و در آن به روی نیرو‌های انقلاب باز است و متعلق با انقلاب اسلامی و فادار به همه اصول و ارزش‌های مسلم انقلاب است.

وی ادامه داد: هر حزب و تشکیلاتی که انگیزه حقیقی اش افزایش کارایی نیرو‌های های انقلاب است در شورای ائتلاف به روی آن باز است و می‌خواهیم از عملی که به ضرر جریان انقلاب است پرهیز کنند.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: هدف نهایی ما پیروزی نیست و هدف ما تلاش برای حل مشکلات مردم است. باید برای افزایش مشارکت بالا باید به دنبال مجلس انقلابی باشیم مجلسی که در خدمت انقلاب باشد مجلسی باید به دور از شعار زدگی باشد و مجلس باید به گرانی‌ها تورم و مسکن کمک‌ کنند.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران هم اظهار کرد: اینجا جمع شده ایم تا در کشور موثر و تاثیرگذار در اداره کشور باشیم و نمی‌خواهیم نسبت به پدیده‌ها و جریان‌های موجود جامعه بی تفاوت باشیم چراکه از آغاز پشت‌سر امام و امروز پشت سر رهبر انقلاب ایستاده ایم و از این پس هم خواهیم ایستاد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران ابراز کرد: رمز موفقیت برای تاثیرگذاری در جامعه و به دوش کشیدن بار سنگین انقلاب، وحدت و یکپارچگی است و باید تلاش کنیم تا با همت‌ها چراغ امید را در دل‌ها برافروخته و با امید بیشتر فضا را گرم و با وحدت بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 محمدسعید احدیان دبیر کل مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: این همایش با هدف جلب مشارکت و تلاش برای این موضوع در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. باید اقداماتی در حوزه فضاسازی برای داغ‌تر شدن انتخابات صورت گیرد.

احدیان افزود: آمده‌ایم به امام و دنیا بگوییم سربازان خمینی (ره) پایان نمی‌پذیرند بلکه ذیل راهبرد‌های امام خامنه‌ای بیشتر و عمیق و عمیق‌تر تلاش می‌کنیم و در این راه راسخ‌تر خواهیم بود.

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هم با اشاره به همایش مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب گفت: این اقدام کار بسیاری خوبی است و ان‌شاالله با وحدت همه گروه‌ها انقلابی و حزب اللهی و حضور در صحنه و وحدت شاهد خیزش نیرو‌های انقلاب خواهیم بود.

«اجتماع فراگیر مبنا» (نخستین همایش انتخاباتی ۴ هزار نفری) بعدازظهر امروز با حضور و سخنرانی محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل و جمعی از نمایندگان مجلس در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته