دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1402 - 18:38

۹ کشور عربی با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه مخالفت کردند

۹ کشور عربی با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه مخالفت کردند
وزاری خارجه ۹ کشور عربی بر مخالفت خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تأکید کردند.
کد خبر : 875416

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: پس از نشست صلح قاهره، وزیران خارجه مصر، اردن، امارات، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و مغرب امروز پنج‌شنبه بیانیه‌ای صادر کردند.

در بیانیه وزرای خارجه کشور‌های عربی آمده است: هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان و هدف قرار دادن آن‌ها و نقض قوانین بین‌المللی توسط هر طرفی را محکوم می‌کنیم.

وزرای خارجه کشور‌های عربی تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان نوار غزه از سرزمین‌شان و سیاست مجازات جمعی آنان را نیز محکوم کردند.

در این بیانیه هرگونه تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین به ضرر ملت فلسطین و کشور‌های منطقه معرفی شد.

این ۹ کشور عربی در ادامه از شورای امنیت خواستند که طرفین را ملزم به آتش بس فوری و پایدار کند و تاکید کردند: ناتوانی در محکوم کردن نقض آشکار حقوق انسانی بین‌المللی به منزله چراغ سبز برای ادامه این اقدامات و همدستی در اجرای آن‌ها است.

در این بیانیه آمده است: باید برای تضمین و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و پایدار به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، بدون هیچ مانعی و مطابق با اصول انسانی مرتبط تلاش کنیم. گسترش این درگیری عواقب جدی برای مردم منطقه و برای صلح و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

قاهره ۲۹ مهر 1402 میزبان نشست صلح بین‌المللی با محور تحولات فلسطین اشغالی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته