دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1402 - 16:18

پاکستان خطاب به حامیان اسرائیل: جلوی جنایات رژیم اشغالگر را بگیرید

پاکستان خطاب به حامیان اسرائیل: جلوی جنایات رژیم اشغالگر را بگیرید
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم لغو محاصره غزه و برقراری فوری آتش بس گفت: پاکستان از حامیان اسرائیل می‌خواهد که گام‌های موثری برای جلوگیری از جنایات نیرو‌های اشغالگر این رژیم علیه فلسطینیان بردارند.
کد خبر : 875396

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، ممتاز زهرا در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد نگرانی عمیق مردم و دولت پاکستان را درخصوص تشدید اوضاع در غزه و تداوم بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام‌ کرد.

این مقام سخنگو با ادای احترام به شهدای فلسطینی از جمله خبرنگاران، کادر پزشکی و امدادگران، گفت: ما در پاکستان داغدار شهادت بیش از ۷ هزار نفر از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی هستیم که در حملات وحشیانه اسرائیل جان خود از دست دادند.

وی با ابراز تأسف از بی نتیجه ماندن نشست‌های شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه، افزود: پاکستان نگاه رو به جلو به نتایج مثبت نشست اضطراری امروز مجمع عمومی سازمان ملل دارد زیرا شورای امنیت در برقراری آتش بس فوری و بی قید و شرط، کمک فوری به مردم غزه و محکومیت نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل کاملا شکست خورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مطالبه می کنیم که نقش موثری در توقف جنایات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایفا کنند و همزمان مسیر کمک رسانی به مردم غزه و پایان حصر غزه را هموار نمایند.

وی هشدار داد که جامعه بین المللی باید تضمین دهد که خشونت و بمباران وحشیانه اسرائیل گسترش نیافته و کل منطقه خاورمیانه را فرا نگیرد.

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان بر این باور است که صلح پایدار در خاورمیانه از طریق ایجاد یک کشور امن، یکپارچه و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

کشتار بی رحمانه و بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی وارد بیستمین روز خود شده که دولتمردان مدعی حقوق بشر متحد رژیم صهیونیستی همچنان برخلاف افکار عمومی جهان، چشم و گوش خود را به روی جنایت های رژیم آپارتاید تل آویو بسته اند و غزه هر بامداد در میانه آتش و خون از خاکستر فرزندانش دوباره متولد و زنده می شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در جلسه شورای امنیت در عین حال که جانب حق را به طور کامل نگرفت و به مقاومت فلسطین حمله کرد، اما در بخش دیگری از سخنان خود یک انتقاد ناچیز از رژیم صهیونیستی و عملکرد آن کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته بر اساس آخرین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته