دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1402 - 13:58

آیت‌الله عبادی: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هویت دشمن را به نسل جدید بیاموزند

آیت‌الله عبادی: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هویت دشمن را به نسل جدید بیاموزند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بیش از همه مسئول هستند که هویت کثیف دشمن را به نسل جدید بیاموزند.
کد خبر : 875369

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اهدای مدارک افتخاری دانشجویان شهید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند (شهیدان بصیری‌پور و علی یاری) با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: دنیا وقتی رنگ آرامش را می‌بیند که تفکر غربی و استعماری روی کار نباشد.

آیت الله سیدعلیرضا عبادی با بیان اینکه دشمن برای سلطه بر هر کشوری به اقلیت خائن و اکثریت مخاطب احمق نیاز دارد، گفت: طرحی نو باید داشته باشیم تا استعمارگران غربی بر جهان مسلط نشوند.

عبادی گفت: مصائب وارده‌ای که امروز در سراسر جهان همه دنیا شاهد آن هستند، مسئله تازه‌ای نیست؛ بلکه افشاشدن ماهیت خبیث تفکر استعماری است که از ۴۰۰ سال قبل به جان مردم جهان افتاده و از هیچ نوع خباثت و رذالت فروگذار نکرده است.

وی افزود: از ۲۰۰ سال قبل که این استعمارگران پا به کشور‌های اسلامی گذاشتند در گونه‌های مختلف و حالت‌های مختلف تا آنچه تونستند دشمنی کردند، امروز هم بعد از ۷۵ سال اشغال کشور به جنگ نوزادان و کودکان آمده اند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: سکوت و بی‌تفاوتی و نحوه تصمیم‌گیری سازمان ملل و حقوق بشر مایه آبروریزی است، این سر و ته استعمار که یک طرف آن سازمان ملل مسخره است، خیلی جای شرمندگی است، افتادن به جان فرزندان کوچک بعد شورای امنیت تشکیل می‌شود که تصمیم گیری کنند در موردی که خودشان مصوبه کردند در جنگ‌ها به نیرو‌های غیرنظامی حمله نکنند.

عبادی عنوان کرد: هرکس از قوانین بین المللی عدول کند باید محاکمه شود، اما کجا این محاکمه صورت می‌گیرد؟ بیمارستان را می‌زنند، خبرنگار را شهید می‌کنند و یک مسئله نیم بند را به خاطر یک دروغ که هیچ وقت اثبات نخواهد شد، کشوری وتو می‌کند، قانون جنگل هم اینگونه نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: با دروغ‌هایی که اگر کسی بزرگتر از این دروغ بیاورد جایزه دارد، همچون هولوکاست که از این دروغ قانون می‌سازند و در کشوری که ادعای آزادی دارد؛ اگر کسی در مسئله هولوکاست تحقیق کند جرم و مجازات می‌شود، اما اگر به مقدسات توهین شود اسم آزادی می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اروپایی‌ها با یک شعار و دروغ بزرگ «سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین» مردم فلسطین را آواره کردند در حالی که فلسطینیان صاحبان اصلی آن آب و خاک هستند و فلسطین جزء نقاط اصلی در طول تاریخ بوده که هرگز بدون جمعیت نبوده است؛ این حرف‌ها را فقط احمق‌ها باور می‌کنند.

عبادی عنوان کرد: دشمن برای سلطه‌گری از هیچ جنگ، دزدی، تجاوزی دریغ نکرده است و هرجا آدم متعهد، فهمیده و مدیری است را ترور می‌کنند تا امور دست افراد غیرمدیر بیفتد و بعد کشور را از دست آنان بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن تسلط بر کل جهان و پیاده کردن بدترین نوع استبداد است که از آن به پایان تاریخ تعبیر می‌کنند، افزود: دشمن در خواب چنین قضیه‌ای هستند و در طول این ۴۰۰ سال ثروت‌های دنیا را دزدیدند؛ دنیا وقتی امنیت پیدا خواهد کرد که سایه شوم استعمارگران برداشته شود، طرحی نو باید داشته باشیم تا استعمارگران غربی بر جهان مسلط نشوند.

عبادی با اشاره به لزوم پاسخ مناسب به تبلیغات دروغ و توطئه دشمنان، گفت: هوای نفس را کوبیدن جهاد اکبر است و این مهمتر و اثرگذارتر از جهاد اصغر است؛ جهاد کبیر یعنی تابع کفار نباشیم، ۴۵ سال است از این ناحیه آسیب می‌بینیم که خائنین و احمق‌هایی در داخل کشور، سیاست و توطئه دشمن را شکل می‌دهند و ابزار دست دشمن هستند والا از دست دشمن به تنهایی کاری ساخته نیست.

وی با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل با صراحت اعلام می‌کند که برخی جریانات ذخایر ما در ایران هستند، تصریح کرد: این افراد در ریختن خود کودکان فلسطینی شریک هستند و آسیب ما از ناحیه همین کسانی است که مجری توطئه و نقشه‌های دشمن هستند؛ با اطاعت نکردن از دشمن، اسلام پیروز می‌شود، افزود: اگر از دشمن تبعیت کنیم آسیب آن را همه عالم و بشریت می‌بینند.

عبادی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پست‌ترین حیوان با صفت شیطنت است که هیچ موجودی از شر آنان در امان نیست؛ بنابراین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بیش از همه مسئول هستند که هویت کثیف دشمن را به نسل جدید بیاموزند.

آیت‌الله عبادی: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هویت دشمن را به نسل جدید بیاموزند

در این مراسم مدارک تحصیلی افتخاری دانشجویان شهید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند شهیدان مرتضی بصیری پور و علی یاری به خانواده‌های معظم آنان تقدیم شد.

مسئولان دانشگاه و شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نسبت به مقام شامخ این شهیدان سرافراز ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته