دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1402 - 11:44
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

جبلی: حق پخش مسابقات ورزشی در کمیسیون تلفیق مجلس معطل مانده است

جبلی: حق پخش مسابقات ورزشی در کمیسیون تلفیق مجلس معطل مانده است
رئیس سازمان صداوسیما گفت: با موافقت و همراهی وزارت ورزش پیشنهادی را در مورد حق پخش ارائه کردیم که مورد تأیید کمیسیون تلفیق مجلس هم بود؛ اما پس از طرح در صحن علنی، دوباره به کمیسیون برگشت.
کد خبر : 875151

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد پرداخت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها گفت: حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، به تصویب مجلس در برنامه هفتم رسید اما پیشنهاد مشترک صداوسیما و وزارت ورزش نبود.

وی در این‌باره افزود: امیدواریم بتوانیم آیین‌نامه مربوطه را با همکاری وزارت ورزش، در دولت تصویب کنیم. جبلی در این‌باره گفت: پیشنهاد سازمان صداوسیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان‌طور که دولت، حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم، همین کار را برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهیم.

رئیس رسانه ملی افزود: به بیان دیگر، ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، سپس، دولت آن را به سازمان صداوسیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان، در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: البته این پیشنهاد هنوز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار نگرفته است اما مصوب شد تا ۶ ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صداوسیما آیین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب‌نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تامین اندیشیده و پرداخت شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته