دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1402 - 09:14

وزارت خارجه آمریکا: آمریکایی‌ها لبنان را ترک کنند

وزارت خارجه آمریکا: آمریکایی‌ها لبنان را ترک کنند
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که اوضاع امنیتی لبنان قابل پیش‌بینی نیست و شهروندان آمریکایی که مایل به خروج از این کشور هستند، باید اکنون اقدام کنند.
کد خبر : 874703

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از النشره، دفتر خدمات کنسولی وزارت خارجه آمریکا با توجه به سایه انداختن تحولات غزه و فلسطین اشغالی بر اوضاع امنیتی لبنان به اتباع خود توصیه کرد که هرچه زودتر خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه هشدار خود افزود: هنوز پروازهای تجاری برقرار است؛ اما ظرفیت کاهش پیدا کرده است. از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم که گزینه‌های پرواز را در فرودگاه بین‌المللی بیروت بررسی کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر هم به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و سایر نقاط ناشی از جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، هشدار سفر احتیاطی جهانی برای شهروندان خود در سراسر جهان را صادر کرد.

اوایل هفته هم این وزارتخانه به شهروندان آمریکایی برای سفر به لبنان هشدار داد و اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی مربوط به شلیک راکت، موشک و توپخانه‌ بین اسرائیل و حزب‌الله یا سایر جناح‌های شبه‌نظامی مسلح به لبنان سفر نکنند.»

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که به دنبال کمک برای خروج از سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری، غزه و لبنان هستند، دستور داده که فرم پذیرش بحران را پر کنند.

این در حالی است که آمریکا حمایت تمام عیاری از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه دارد و علاوه بر ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به شکل گسترده، حمایت سیاسی از این رژیم در شورای امنیت دارد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در اقدامی که نشان از حمایت همه جانبه از تل آویو دارد، در روزهایی که جنگنده های این رژیم دست به کشتار در غزه زده و کودکان و زنان و سالخوردگان را به خاک و خون کشیده‌‌اند، به اراضی اشغالی سفر و از اقدامات رژیم صهیونیستی به شدت حمایت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته