دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرخش تحول‌آفرین دانشگاه آزاد از محیط علمی پژوهشی به فرهنگی تربیتی

چرخش تحول‌آفرین دانشگاه آزاد از محیط علمی پژوهشی به فرهنگی تربیتی
مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده چرخش تحول‌آفرین از یک محیط صرفاً علمی ـ پژوهشی به محیطی کارآمد در عرصه‌ فرهنگی، تربیتی را ازجمله اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه دانست.
کد خبر : 874606

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بانوان نقش‌آفرین منطقه‌ای استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر با حضور عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده و معصومه رازقی معاون دفتر امور زنان و خانواده، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و رابطین امور زنان و خانواده در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر در واحد اهواز برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی نهاد آموزش به‌خصوص در سطح آموزش عالی، عملکرد دانشگاه آزاد در این زمینه را خوب ارزیابی و دو سند بالادستی تحول و تعالی دانشگاه و بیانیهی تعلیم و تربیت اجتماعی را ماحصل این آسیب‌شناسی عنوان کرد.

قاسمی، چرخش تحول‌آفرین دانشگاه از یک محیط صرفاً علمی ـ پژوهشی به یک محیط کارآمد در عرصه‌ فرهنگی، تربیتی را ازجمله اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه عنوان و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تربیت افراد متخصص تراز فرهنگی در دانشگاه موجب شده برخی ارکان همچون خانواده و زنان در اولویت دانشگاه قرار بگیرد و همچنین نقش تربیتی استادان برجسته‌تر شود.

وی با تشریح الگوی هویتی جدید زنان پس از انقلاب اسلامی و مقایسه‌ آن با دو الگوی سنتی و غربی، این الگو را زمینه‌ساز دو نقش‌آفرینی مهم و اثرگذار زنان در کانون خانواده و اجتماع برشمرد و از رابطان امور زنان در دانشگاه خواست با همفکری در این باره راهکار‌های برای مقابله با موانع و محدودیت‌های ساختاری و فرهنگی تحقق این الگو در سطح دانشگاه و جامعه ارائه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم با اشاره به رویکرد تحولی دانشگاه در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص زنان و خانواده ذیل سند تحول و تعالی اقداماتی همچون تشکیل دفتر امور زنان و خانواده، تشکیل کمیته‌های تخصصی، شبکه‌سازی بانوان نقش‌آفرین دانشگاه، تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ازدواج آسان و ترغیب جوانان به این امر، ایجاد باشگاه دختران، اتاق والد و کودک، طرح تربیت اسلامی کودک (تاک)، راه‌اندازی سازمان تربیت اسلامی (ستاک) با هدف ارتقای دانش تعلیم و تربیت اسلامی و تربیت مربیان کودک را از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌ ریاست جدید در حوزه‌ی زنان و خانواده برشمرد.

در حاشیه‌ حضور مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در استان خوزستان، اتاق والد و کودک و «سرای دختران بشرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گشایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته