دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محصولات فناورانه مورد حمایت پارک‌ها باید نیاز محور باشند

محصولات فناورانه مورد حمایت پارک‌ها باید نیاز محور باشند
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم نیاز محور شدن ایده‌ها و محصولات فناورانه مورد حمایت پارک‌ها و سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری را از اولویت‌های این معاونت ‌عنوان کرد.
کد خبر : 874482

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در معاونت فناوری و نوآوری این واقعیت است که روند توسعه کمی و کیفی واحدهای فناور و سهم آن‌ها در اقتصاد کشور متناسب با انتظارات مقام معظم رهبری نیست.

وی با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید جدیت بیشتری داشته باشیم و این می‌تواند از دو طریق و به‌طور هم‌زمان محقق شود، افزود: ابتدا با افزایش و تعمیق روابط پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها تلاش کنیم ورودی‌های پارک‌ها افزایش پیدا کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: به همین منظور، یکی از برنامه‌های معاونت فناوری تلاش برای جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی است. چه بسا، یک پایان‌نامه دانشجویی با راهنمایی و مشاوره صحیح بتواند در مسیر ایجاد کسب‌وکار فناورانه قرار گیرد و علاوه بر خود دانشجو، استاد و دانشگاه نیز از مزایای آن منتفع شوند.

او افزود: با توجه به اینکه متأسفانه در کشور چندان در خلق فناوری موفق عمل‌نکرده‌ایم، از این رو شکل‌گیری ارتباطات چند سویه می‌تواند عرصه ظهور فناوری‌های جدید و قابل‌عرضه در سطح کشور باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم نیاز محور شدن ایده‌ها و محصولات فناورانه مورد حمایت پارک‌ها و سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری را یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت ‌عنوان کرد.

او تأکید کرد: احصاء نیازهای مجموعه‌های صنعتی از طریق تقویت ارتباطات پارک‌ها با مجموعه‌های صنعتی و هدایت حمایت‌ها و مزایای قانونی به سمت طرح‌ها و محصولاتی که با هدف تأمین نیازهای فناورانه حوزه صنعت ارائه شده‌اند نیز باید در دستور کار پارک‌های علم و فناوری کشور قرار گیرد.

محمدعلی‌نژاد در پایان اظهار کرد: برای تحقق این موضوع پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مستعد و با ظرفیت بالای دانش‌بنیانی همچون استان قم باید جدا از نقش استانی، در سطح ملی نیز در حوزه‌های تخصصی خود نقش‌آفرین و صاحب‌رأی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته