دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات جایزه مدیریت محیط‌زیست جهان اسلام را کسب کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات جایزه مدیریت محیط‌زیست جهان اسلام را کسب کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای نخستین‌بار در کشور جایزه مدیریت محیط‌زیست جهان اسلام را از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام کسب کرد.
کد خبر : 874435

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لعبت تقوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای نخستین‌بار در کشور جایزه مدیریت محیط زیست جهان اسلام را از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام کسب کرد.

تقوی در مراسم نشست افتتاح نهمین کنفرانس وزرای محیط‌زیست جهان اسلام ۲۰۲۳ در شهر جده در عربستان سعودی برای نخستین‌بار به‌عنوان تنها بانوی ایرانی موفق به کسب جایزه بخش پژوهشی کنفرانس وزرای محیط زیست جهان اسلام از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام شد. 

۲۲ برگزیده از ۱۸ کشور جوایز این دوره را دریافت کردند که تقوی در بخش «زنان، تحقیقات، دستاورد‌ها و عملکرد‌های موفق» جایزه دوم را کسب کرد.

در این مراسم به برگزیدگان چهار بخش از جمله دستاورد‌های پژوهشی، فعالیت‌های پیشرو، انجمن‌های عام‌المنفعه و سازمان‌های غیردولتی و همچنین فعالیت‌های پیشرو زنان در حوزه محیط زیست جوایزی اهدا شد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ICESCO) سال گذشته فراخوان نامزدی جایزه مدیریت محیط زیست را از سوی کشور عربستان سعودی اعلام کرد.

این فراخوان سومین دوره این رویداد بود که تحت نظارت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی برای متقاضیان داخل و خارج از جهان اسلام برگزار شد.

همچنین جایزه مدیریت محیط‌زیست با هدف تثبیت مفهوم گسترده مدیریت محیط‌زیست، افزایش علاقه به مفهوم توسعه پایدار و برجسته کردن تلاش‌های جهانی و شیوه‌های موفق در این زمینه فعالیت می‌کند.

این جایزه به تشویق اقدامات مشترک زیست محیطی بین المللی، افزایش آگاهی زیست محیطی و تشویق جامعه مدنی برای حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده کمک می‌کند.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ICESCO) The Islamic World Educational, Scientific and Cultural Organizatio یک سازمان تخصصی است که زیرنظر سازمان همکاری اسلامی مشغول به فعالیت بوده و به حوزه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و ارتباطی در کشور‌های اسلامی می‌پردازد و مقر این سازمان در رباط مراکش واقع شده است.

این سازمان از سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و در حال حاضر پنجاه و چهار کشور عضو به همراه سه کشور ناظر از پنجاه و هفت کشور عضو سازمان همکاری اسلامی بوده و ایران نیز از سال ۱۹۹۲ میلادی به این سازمان ملحق شد. 

تقوی، دانشیار رشته محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تیرماه ۱۴۰۰ نیز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به دریافت جایزه زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در بخش کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته