دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1402 - 16:14
تا نیمه روز سوم؛

بیش از ۳ هزار نفر داوطلب قطعی انتخابات مجلس شدند

بیش از ۳ هزار نفر داوطلب قطعی انتخابات مجلس شدند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا ظهر روز سوم مرحله ثبت نام نهایی(ظهر امروز) ۳ هزار و ۲ نفر داوطلب رسمی انتخابات شدند.
کد خبر : 874434

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی امروز (شنبه) با اشاره به آخرین آمار مربوط به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا ظهر روز سوم(امروز) مرحله ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۳۸۹ نفر دیگر ثبت نام کردند و مجموعا ۳ هزار و ۲ نفر به طور قطعی، داوطلب انتخابات مجلس شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ترکیب جنسیتی ثبت نام نهایی تا این لحظه، اظهار کرد: ۹۱ درصد آقایان و ۹ درصد خانم‌ها هستند. ترکیب سنی داوطلبان هم از بین این مجموعه ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۴ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۵ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۴ درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۶ درصد از ثبت نام کنندگان تا این لحظه را به خود اختصاص می‌دهند.

وی همچنین به رتبه‌بندی استانی اشاره کرد و گفت: استان‌های پیشرو به ازای هر کرسی به ترتیب استان البرز، استان قم، استان تهران، استان چهارمحال و بختیاری، استان خراسان رضوی، استان اصفهان، استان اردبیل، استان کرمانشاه، استان زنجان و استان لرستان هستند.

اسلامی یادآور شد: داوطلبان مدیریت زمانی داشته باشند که تا چهارشنبه سوم آبان ساعت ۱۸ این فرصت باقی است که با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، ثبت نام خود را نهایی کنند.

به گزارش آنا، ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان باید گواهی پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی را که از دستگاه‌ها دریافت کردند  بارگذاری کنند و عدم بارگذاری این گواهی‌ها، به منظور انصراف یا عدم تکمیل فرم است. همچنین لازم است گواهی لازم برای حساب غیر تجاری از بانک اخذ شود.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر از ساعت ۸ تا ۱۸ به مدت یک هفته تا سوم آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir بصورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

پیش از این و در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۴۹ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، برای هر صندلی کرسی، ۱۶۸ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته