دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1402 - 10:22
گزارش آنا از پانزدهمین روز «طوفان الاقصی»؛

پرتاب دو موشک ضدزره از لبنان به سوی اراضی اشغالی/ شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر رسید

پرتاب دو موشک ضدزره از لبنان به سوی اراضی اشغالی  شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر رسید
پانزدهمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» در میانه هشدار مقاومت فلسطین درباره تهاجم زمینی به غزه و خبر‌هایی مبنی بر فشار آمریکا و اروپا به اسرائیل برای به تعویق انداختن این اقدام آغاز شد.
کد خبر : 874311

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهمین روز از حماسه مقاومت فلسطین در حالی آغاز شد که رژیم صهیونیستی به‌رغم تهدید‌های اولیه مبنی بر آمادگی برای انجام تهاجم زمینی، پشت دروازه غزه معطل مانده است.

آنگونه که از روایت‌ها برمی‌آید، آمریکا و اروپا به امید به سرانجام رساندن رایزنی‌های غیرمستقیم برای آزادی شماری از اسرایی که نزد حماس هستند به رژیم صهیونیستی توصیه کرده‌اند که عملیات زمینی را به تعویق بیندازد.

از سوی دیگر با تداوم حملات هوایی این رژیم، زمان با شتاب به سمت ساعت صفر که نماد پاسخ یکپارچه همه گروه‌های مقاومت است، پیش می‌رود و از روز چهارشنبه، شاهد حملات پراکنده مقاومت سوریه و عراق به پایگاه‌های آمریکایی مستقر در منطقه هستیم.

اخبار پانزدهمین روز از تحولات فلسطین اشغالی، کرانه باختری و غزه را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*هر ساعت ۵ کودک در غزه به شهادت می‌رسد 

بر اساس آماری که جنبش جهانی دفاع از کودکان منتشر کرده، صهیونیست‌ها از روز 7 اکتبر که متحمل آن شکست مفتضحانه خود شدند تا به امروز انتقام خود را از کودکان فلسطینی گرفته و هر ساعت حدود 5 کودک را به شهادت رساندند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق کودکان، 27 کودک از کودکان قربان جنایات رژیم صهیونیستی، در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

*رژیم صهیونیستی به اسارت ۲۱۰ نظامی خود در غزه اعتراف کرد 

 ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین آمار خود اعتراف کرد به ۲۱۰ خانواده از پرسنل خود خبر داده که یکی از اعضای آنها هم‌اکنون در غزه اسیر است.

تایمز آو اسرائیل با اعلام این خبر افزود، ارتش اسرائیل تاکید کرد این رقم نهایی نیست چون تعداد زیاد دیگری نیز همچنان جزو مفقودین محسوب می‌شود.

*حمله امروز صهیونیست‌ها در غزه ۱۹۵ شهید و صدها زخمی برجای گذاشت

مقامات بهداشتی فلسطینی شنبه شب خبر دادند که در حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی ۱۹۵ فلسطینی شهید و صدها تن زخمی شده اند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع بهداشتی گفت که در این نتیجه حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به غزه ۴۳۹ تن نیز زخمی شدند.

* تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در تل‌آویو

صدها نفر از شهرک‌نشینان شنبه‌شب علیه کابینه نتانیاهو شعار سر دادند.

به گزارش فلسطین الان، معترضان خواستار آزادی فوری اسرای رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

*رسانه صهیونیست از زیان‌های شدید بخش «های‌تِک» اسرائیل پرده برداشت

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه فاش کرد، صنایع فن‌آوری در اسرائیل امروز با بحران شدیدی مواجه شده است که می‌تواند کل اقتصاد رژیم صهیونیستی را با خود به قهقرا ببرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، امروز بسیاری از فعالان این بخش مجبور به حضور در نیروهای احتیاط هستند، چون در بسیاری از این شرکت‌ها کارمندان و تنکسین‌های آن را جوانان تشکیل می‌دهند و براساس ارزیابی‌های موجود بین 10 تا 15 درصد از آنها در حال حاضر به خدمت احتیاط رفته‌اند در حالی برخی دیگر نیز مجبور هستند برای نگهداری از فرزنداندر خانه باقی بمانند.

* رژیم صهیونیستی ۳ شهرک دیگر را در شمال فلسطین اشغالی تخلیه می‌کند 

پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان، اعلام کرد، آماده‌سازی برای تخلیه سه شهرک دیگر در شمال (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز شماری از شهرک‌های صهیونیست نشین را که در فاصله 5 کیلومتری مرز با لبنان قرار داشتند را تخلیه کرده و به‌تدریج در حال تخلیه بقیه شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه شمال فلسطین اشغالی از بیم وقوع جنگ در این منطقه هستند.

*افشاگری خبرنگار شبکه الجزیره درباره دروغ صهیونیست‌ها

خبرنگار شبکه الجزیره در یک ویدئو به افشاگری علیه دروغ‌های مقامات رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در غزه و توجیه کشتار ساکنان بی‌دفاع فلسطین می‌پردازد.

محمد الکرد، خبرنگار شبکه الجزیره در این ویدئو می‌گوید: مقامات اسراییلی را باور نکنید آنها به ارتکاب جنایات جنگی اعتراف نخواهند کرد. آنها به این واقعیت که روزنامه‌نگاران، آمبولانس‌ها، کودکان و محله‌های آرام و پر از غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند اعتراف نخواهند کرد. آنها را باور نکنید. گزارشگرانی را که شما را وادار به باورشان می‌کنند را باور نکنید. آنچه را می‌بینید باور کنید.

*حماس: خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح هستیم

«اسامه حمدان»، از رهبران حماس در کنفرانسی در بیروت گفت که «رژیم صهیونیستی با حمایت صریح آمریکا علیه ملت ما دست به جنایت می‌زند».

حمدان افزود: «از سازمان ملل و آژانس آنروا می‌خواهیم به مسئولیت خود در قبال آوارگان عمل کنند همچنین خواستار ورود فوری سوخت به نوار غزه هستیم تا بیمارستان‌ها به گورستان دسته‌جمعی تبدیل نشوند».

*انهدام تجهیزات فنی پایگاه صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، پایگاه «العباد» را با راکت‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد.

در ادامه بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده که در این حمله بخشی از تجهیزات فنی و تکنولوژی پایگاه منهدم شده است.

*یونیسف: غزه همچنان نیازمند آب شرب است 

یونیسف روز شنبه به‌وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری در پی بازگشایی گذرگاه رفح اعلام کرد که توانسته است برای مصرف یک روز ۲۲ هزار نفر را از طریق گذرگاه رفح به غزه برساند.

در بیانیه یونیسف آمده است: بیش از ۴۴ هزار بطری آب آشامیدنی تأمین‌شده توسط یونیسف امروز به عنوان بخشی از ۲۰ کامیون هلال‌احمر مصر، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا از گذرگاه رفح عبور کرد.

به گفته کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، تحویل آب برای ۱ میلیون کودک در غزه که با یک بحران حفاظتی و انسانی روبرو هستند یک مسئله مرگ و زندگی است.

*دو خودروی ارتش اشغالگر قدس هدف قرار گرفتند

مقاومت دو خودروی ارتش اشغالگر قدس را در تپه برعام، روبروی شهر مرزی یارون، هدف قرار داد.

*آمار روزنامه‌نگاران شهید در غزه به ۲۲ نفر رسید

درگیری رژیم صهیونستی و غزه پس از عملیات طوفان‌الاقصی و بمباران‌های متعدد اسرائیل در غزه، تلفات شدیدی را به روزنامه‌نگاران وارد کرده است.

کمیته محافظت از روزنامه‌نگاران در حال بررسی همه گزارش‌های مربوط به شهدا، مجروح‌شدگان، بازداشتی‌ها و یا مفقود شدن روزنامه‌نگاران در جنگ است و بر اساس جدیدترین آمارها از ۲۱ اکتبر، حداقل ۲۲ روزنامه‌نگار در میان بیش از ۴۰۰۰ کشته از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر بودند. 

*موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام

در پی موشک‌باران مناطق مختلف اراضی اشغالی از سوی گردان‌های قسام، آژیر هشدار در این مناطق به صدا درآمد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که این موشک‌باران در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین انجام شده است.

بر این اساس آژیر هشدار در تل‌آویو، ریشون لتسیون، گوش دان، اشدود و برخی مناطق اشغالی دیگر نیز به صدا درآمده و این مناطق اشغالی از سوی مقاومت فلسطین موشک‌باران شده است.

*هشدار برای تخلیه بیمارستان القدس

هلال‌احمر فلسطین می‌گوید طی یک ساعت، مقام‌های اسرائیل ۳ بار با مسئولان این نهاد تماس گرفته‌ و تأکید کرده‌اند که باید بیمارستان القدس تخلیه شود.

*پرتاب دو موشک ضدزره از لبنان به سوی اراضی اشغالی

منابع خبری از پرتاب دو موشک از سوی رزمندگان مقاومت در لبنان به سوی اراضی اشغالی و تبادل آتش میان مقاومت و نظامیان صهیونیست خبر می‌دهند.

*ادعای ارتش اسرائیل: با طرح گسترش جنگ موافقت شد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای موافقت این رژیم با طرح‌های گسترش جنگ گفت به آمادگی برای مرحله بعدی جنگ ادامه می‌دهیم.

*افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که تعداد شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ۴۳۸۵ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۷۵۶ نفر از انها کودک و ۹۷۶ نفر هم زن هستند. 

این وزارتخانه افزود: ۱۳۵۶۱  نفر در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم مجروح شد‌ه‌اند.

*اسرائیل: اجازه ورود سوخت به غزه را نمی دهیم

درحالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم اجازه ورود سوخت به نوار غزه را نخواهد داد، وزارت بهداشت فلسطین هشدار داد که وارد نشدن فوری سوخت به این منطقه، خطری واقعی برای زخمی ها و بیمارستان خواهد بود.

در سایه قطع برق غزه، بیمارستانها از ژنراتورهای برق استفاده می کنند که نیاز به سوخت دارند و خودروهای آمبولانس نیز برای انتقال زخمی ها نیازمند سوخت هستند.

*حمله موشکی قسام به تل‌آویو  

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حملات موشکی به تل‌آویو در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه خبر داد.

رسانه های عبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در تل آویو خبر داده بودند.

*انفجار نزدیک سفارت اسرائیل در قبرس

الجزیره به‌نقل از رسانه‌های صهیونیستی از انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در قبرس خبر داد.

*رفح باز هم بسته شد

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که گذرگاه رفح، اندکی بعد از عبور 20 کامیون حاوی نخستین محموله از کمک‌‌های بشردوستانه به غزه، بار دیگر بسته شده است.

*هشدار تل‌آویو به صهیونیست‌های مصر و اردن

منابع خبری اعلام کردند که شورای امنیت داخلی اسرائیل از صهیونیست‌ها خواسته است که فوراً مصر و اردن را ترک کنند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و شورای امنیت داخلی این رژیم در نشستی مشترک این تصمیم را اتخاذ کردند و نسبت به سفر صهیونیست‌ها به تمام کشورهای عربی و اسلامی به ویژه مصر و اردن هشدار دادند.

*ورود اولین محموله از کمک‌های بشردوستانه به غزه

گذرگاه رفح از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی برای انتقال ۲۰ کامیون حاوی کمک‌ها بشردوستانه باز شد و این روند تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

 

 

*رسانه های صهیونیستی: گذرگاه رفح فقط 6 ساعت باز خواهد بود

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که گذرگاه رفح در مرز مصر و غزه فقط 6 ساعت برای ورود کامیون‌های کمک‌های انسانی به غزه باز خواهد بود.

ورود کامیون ها به گذرگاه رفح از ساعت ۱۰  صبح به وقت محلی آغاز و شش ساعت طول خواهد کشید.

روند ورود کامیون ها به نوار غزه تحت نظارت و کنترل اسرائیل، آمریکا و مصر خواهد بود.

*هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تعطیلی بیمارستان‌های غزه

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان‌ها فاقد برق و سوخت و تجهیزات هستند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت:باید اطمینان حاصل شود که تاسیسات درمانی و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در نوار غزه هدف حملات قرار نگیرند و یک مشکل بزرگ درباره ظرفیت بیمارستان‌ها وجود دارد. در صورت نرسیدن کمک‌های پزشکی، بیمارستان‌ها به کلی از کار می‌افتند و بیماران در خطر هستند.

*حمله موشکی مقاومت به «اشدود» اشغالی 

المیادین به نقل از گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کرد که گردان‌های قسام اشدود اشغالی را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

این حمله موشکی در واکنش به بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

*تماس تلفنی رئیس امارات و وزیر دفاع آمریکا

 شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد.

محمد بن زاید در این تماس بر اهمیت تلاش برای تامین امنیت کریدور‌های فوری بشردوستانه برای رساندن کمک‌های امدادی و پزشکی به غزه با توجه به بدتر شدن شرایط انسانی که غیرنظامیان در این باریکه با آن مواجه هستند، تاکید کرد.

*آمریکا ۲ سامانه گنبد آهنین را به اسرائیل بازمی‌گرداند

یک مقام آمریکایی گفت: پنتاگون قصد دارد ۲ سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را که قبلا از (رژیم) اسرائیل خریداری کرده بود را بازگرداند تا آن‌ها از خود در برابر موشک‌های ورودی دفاع کنند.

* ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند 

دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های انسانی اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند. 

مطابق این آمار، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری باریکه غزه اکنون آواره‌اند. 

*گفتگوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفتگو کرد.

امیر قطر در این گفتگو بر موضع قاطع دوحه در محکومیت همه اشکال خشونت‌ها علیه غیرنظامیان و لزوم تلاش برای کاهش تشدید تنش در غزه تأکید کرد.

آل ثانی همچنین بر لزوم در امان ماندن غیرنظامیان از عواقب جنگ، باز کردن گذرگاه‌های امن در غزه برای کمک‌ها و تلاش‌های بشردوستانه و حصول اطمینان نسبت به عدم گسترش خشونت در منطقه تاکید کرد.

هشدار مقاومت فلسطین درباره عملیات زمینی در غزه

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین بامداد شنبه هشدار داد که آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه به معنای شعله‌ور شدن نبرد در چند جبهه است.

*دسترسی به اینترنت در شمال غزه قطع شد

برخی منابع خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی دسترسی به اینترنت در شمال نوار غزه را قطع کرده است. 

* بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری

المیادین گزارش داد نیرو‌های رژیم اشغالگر عملیات گسترده‌ای برای دستگیری فلسطینی‌ها در کرانه باختری اجرا کردند.

*قطر: آزادی گروگان‌های آمریکا بعد از تماس‌های مستمر محقق شد

سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره اقدام حماس در آزادی ۲ اسیر آمریکایی گفت این اتفاق بعد از «تماس‌های مستمر» با همه طرف‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته