دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1402 - 10:02

خدمات بستری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شد

خدمات بستری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شد
سهم بیمه‌گزار در بستری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت رایگان تعیین شد.
کد خبر : 874298

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایندگان در جلسه علنی امروز(شنبه،29مهر) مجلس شورای اسلامی، بندالحاقی(1) ماده 73 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم بیمه گزار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به صورت رایگان تعیین شد.

بند الحاقی 1- سهم بیمه گزار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به صورت رایگان و برای  سایر دهک ها ده درصد (%10) تعیین می گردد.

همچنین بند(ث) و بندهای الحاقی(2) و (3)برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شدند.

بند(ث)- دهک های پایین درآمدی (حداقل سه دهک) به صورت اختیاری و پس از احراز شرایط مبتنی بر آزمون وسع، مشمول برنامه حمایتی با رعایت نظام ارجاع براساس ضوابط زیر هستند:
۱.سرانه برخورداری از برنامه حمایتی معادل حداکثر دو برابر حق بیمه پایه براساس حداقل حقوق و دستمزد است.
۲. خرید خدمات برای مشمولین از طریق بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی که استانداردهای تعیین شده از جمله بسته خدمتی و تعرفه را رعایت می نمایند، در سقف تعرفه عمومی غیردولتی صورت می گیرد.
۳. بخشی از سرانه موضوع جزء (۱) این بند توسط دولت در سقف بودجه عمومی و یا از محل یارانه نقدی با درخواست فرد به صورت اقساط قابل تأمین است.
۴.حمایت های موضوع این بند با خدمات بیمه پایه، تجمیع و سهم بیمه گزار (فرانشیز) در قالب تسهیلات، پرداخت و تسویه می شود. بانک مرکزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مکلف است سازوکار پرداخت سهم بیمه گزار (فرانشیز) یا هزینه خدمات درمانی افراد مشمول را در قالب تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با امکان تضمین در قالب کسر حقوق یا کسر از حساب های بیمه شده نزد بانک های عامل از جمله حساب دریافت یارانه نقدی فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته