دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از کنسرت خاطره‌سازهای موسیقی پاپ گزارش می دهد؛

گام‌هایی که برای احیای پاپ دهه هفتاد برداشته می‌شود؛ نوستالژی‌های پاپ همصدا شدند+ فیلم

گام‌هایی که برای احیای پاپ دهه هفتاد برداشته می‌شود؛ نوستالژی‌های پاپ همصدا شدند+ فیلم
کنسرت خاطره‌سازهای موسیقی پاپ ایران در حالی در تالار وحدت تهران برگزار شد که چهار هنرمند پاپ دهه هفتاد (حبیبیان ـ مقدم ـ افشار ـ غلامعلی) تلاش خود را برای یک اجرای خوب و موفق انجام دادند.
کد خبر : 874199

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجم و بیست و ششم مهر ماه قرار بود کنسرت خاطره سازهای موسیقی پاپ ایران یعنی قاسم افشار، چنگیز حبیبیان، حمید غلامعلی و مهدی مقدم در تالار وحدت تهران به صحنه برود که به دلیل اعلام عزای عمومی در ایران به خاطر کشتار در غزه، تنها یک شب این خوانندگان موفق به اجرای کنسرتشان در تالار وحدت شدند و البته در همان یک شب نیز اقبال حداکثری عمومی در تالار وحدت را کسب کردند.

این کنسرت به رهبری علی فرهنگی و سرپرستی محمدرضا چراغعلی به صحنه رفت و تمام صندلی های سالن توسط مخاطبان پر شد با وجود اینکه عده ای شاید تصور می کردند این خوانندگان نتوانند اقبال دهه هفتاد را کسب کنند اما سالن مملو از جمعیت بود و خوانندگان به خوبی توانستند از پس اجرا بربیایند . اجرای این کنسرت در دو بخش صورت گرفت ، در بخش اول هر یک از خوانندگان دو قطعه از نوستالژی های خود را اجرا کردند و در نهایت نیز هر چهار خواننده اثری مشترک به اجرا در آوردند.

قاسم افشار در ابتدا دو قطعه «جوونی» با ترانه و آهنگسازی اکبر آزاد و سپس «زنجیری» با ترانه داریوش شهریار و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی را اجرا کرد. او در حین اجرا با ابراز علاقه و خرسندی از اجرای این کنسرت ، مراتب خوشحالی خود را به  مخاطبان رساند.

گام هایی که برای احیای پاپ دهه هفتاد برداشته می شود؛ نوستالژی های پاپ همصدا شدند+فیلم

احیای نوستالژی حبیبیان با «خاطره ای فراموش»

سپس چنگیز حبیبیان قطعات خود را با تشویق  حضار اجرا کرد و گفت که پس از دوازده سال روی صحنه سکوتش را می شکند. او قطعات «خاطره» از سهیل محمودی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی و سپس قطعه اذری «خبرین وار» از عاشیق زولفیه آذربایجانی را اجرا کرد و گفت که این قطعه تازه ساخته شده و برای نخستین بار آن را اجرا می کند. حمید غلامعلی نیز دو قطعه «ای وسعت سبز» از سهیل محمودی و «تقاص» با شعر سجاد عزیزی آرام و آهنگسازی محمدرضا چراغلی را روی صحنه برد.

اما کنسرت خاطره سازها با اجرای مهدی مقدم و قطعه «سونامی» رنگ و بوی شاد و هیجانی تری به خود گرفت. این خواننده که جوانتر از سایر هنرمندان این صحنه بود، مردم را با هیجان به همخوانی دعوت کرد و سپس قطعه «قصه» ار علی استیری و آهنگسازی سعید سام را اجرا کرد.

گام هایی که برای احیای پاپ دهه هفتاد برداشته می شود؛ نوستالژی های پاپ همصدا شدند+فیلم

در ادامه هم سجاد عزیزی آرام تهیه کننده این کار روی استیج آمد و به حضار خوش آمد گفت و اعضای نوازنده ارکستر را معرفی کرد. او عنوان کرد که یک نت در این کنسرت نه پخش و نه سکوئنس و نه پلی بک شده است، تمام سازها به درستی اجرا شده اند. حسین بابایی (ویولن)، فرهاد نوازنده بین المللی ساز باغلاما، میثم طاهری نوازنده ساز گیتار نایلون، مقداد طاهری (فلوت)، علی آرتا (گیتارالکتریک)، پویا یزدانی (پرکاشن)، میثم میرزایی (گیتارباس)، امیرسالار کرامتی (درام) هستند. عزیزی آرام عنوان کرد که برخی قطعات این کنسرت به راحتی در دسترس نبودند بلکه بازسازی و بازتنظیم آنها زمان زیادی برده است.

یک دقیقه سکوت برای هنرمندان از دست رفته

اما بخش دوم کنسرت قاسم افشار با تسلط بیشتری روی صحنه آمد و پیش از هر اجرایی مردم را برای ادای احترام به درگذشت داریوش مهرجویی به یک دقیقه سکوت دعوت کرد. وی قطعات «آفرینش» و «زندگی آی زندگی» را اجرا کرد. چنگیز حبیبیان نیز «تب عشق» و «حیدربابا» را اجرا کرد. حمید غلامعلی نیز در بخش اجرای خود قطعه سینمایی «غریبانه» را اجرا کرد و آن را به داریوش مهرجویی تقدیم کرد و قطعه بعدی اش نیز قطعه نوستالژیک آقای حکایتی به آهنگسازی بهرام دهقانیار بود و در نهایت مهدی مقدم آخرین خواننده قطعات «نیستی» و «خیلی بد شد» را اجرا کرد.

گام هایی که برای احیای پاپ دهه هفتاد برداشته می شود؛ نوستالژی های پاپ همصدا شدند+فیلم

در بخش پایانی کنسرت اجرای دست جمعی چهار خواننده با قطعه «تن ها صداست که می ماند» به نوازندگی محمدرضا چراغعلی انجام شد.

از جمله مهمانان این کنسرت رضا رویگری، هنرمند، محمدرضا عیوضی، شهاب بخارایی، فریبا وکیلی، سعید سام، محمد اطیابی و ... بودند و هنوز مشخص نیست سانس دوم این کنسرت که قرار بود بیست و ششم اجرا شود، به چه تاریخی موکول شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته