دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1402 - 10:27
گزارش آنا ازسیزدهمین روز «طوفان الاقصی»؛

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان / تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان   تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی
سیزدهمین روز از طوفان الاقصی در حالی آغاز شده که محکومیت جهانی بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه همچنان ادامه دارد و این درحالی است که بایدن تلویحاً حمایت مستقیم خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و درعین حال تاکید کرده است که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد کارزار نخواهیم شد.
کد خبر : 874050

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین روز از طوفان الاقصی در حالی آغاز شده که محکومیت جهانی بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بایدن تلویحاً حمایت مستقیم خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و درعین‌حال تأکید کرده است که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد کارزار نخواهیم شد. در همین حال ترس از بسیج جهانی علیه رژیم اسرائیل سبب شده تا حامیان این رژیم از جمله ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس راهی سرزمین‌های اشغالی شوند .

اخبار سیزدهمین روز از تحولات فلسطین اشغالی،‌غزه و طوفان الاقصی را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*مشعل: کارآمدی مقاومت غیر قابل انکار و خدشه ناپذیر است

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین پنجشنبه شب تصریح کرد: کارآیی مقاومت ثابت شده و این مساله غیر قابل انکار و خدشه ناپذیر است.

مشعل در گفت وگو با شبکه العربیه عربستان گفت:️جامعه جهانی به ما کمک نمی‌کند و قطعنامه‌های بین‌المللی اجرا نمی‌شود، بنابراین مقاومت در برابر رژیم اشغالگر، حق ملت فلسطین است.

مشعل خاطرنشان کرد:مقاومت سینا، جنوب لبنان و غزه را از اشغالگری آزاد کرد، حال آنکه مذاکرات هیچ نتیجه‌ای نداشته و حتی به شهادت یاسر عرفات هم منجر شد.

*پنتاگون مهمات اوکراین را به اسرائیل ارسال می‌کند 

آکسیوس به نقل از منابعی اعلام کرد: پنتاگون قصد دارد ده‌ها هزار گلوله توپ 155 میلی متری را که برای اوکراین تعیین شده بود به اسرائیل ارسال کند

*سازمان ملل: آوارگی حدود یک میلیون نفر در غزه

معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: تعداد آوارگان در غزه حدود یک میلیون نفر تخمین زده می‌شود که حدود  ۳۵۳ هزار نفر آنها  در مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRWA) در مرکز و جنوب غزه اقامت دارند.

*گوترش آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

آنتونیو گوترش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری وزیر خارجه مصر در قاهره گفت: غزه به کمک در مقیاس لازم و واقعی و به‌صورت پایدار نیاز دارد.

گوترش از حماس خواست اسرای رژیم صهیونیستی را که در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسارت در آورد، آزاد کند و از رژیم صهیونیستی نیز خواست اجازه دسترسی نامحدود به کمک‌ها را بدهد.

*وزیر جنگ ارتش رژیم صهیونیستی: دستور حمله زمینی به زودی صادر می‌شود!

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور حمله زمینی به غزه به زودی صادر خواهد شد.

برخی منابع عبری زبان گزارش دادند که یوآو گالانت با نظامیان تیپ گعفاتی دیدار کرده و به آن‌ها گفته به زودی دستور حمله زمینی صادر می‌شود.

*مصر از بازگشایی گذرگاه رفح از روز جمعه خبر داد

مصر اعلام کرد که فردا جمعه گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی خواهد کرد. منابع محلی اعلام کردند که این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی می‌شود.

*تخلیه سفارتخانه‌های اسرائیل در منطقه 

شبکه عبری زبان کان گزارش داده است که رژیم اسرائیل، سفارتخانه‌های خود را در کشورهای بحرین، اردن، مغرب و مصر تخلیه می‌کند و قبلا نیز سفارت خود را در ترکیه تخلیه کرده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که آمریکا پس از اطمینان حاصل کردن به اینکه از طریق نظامی امکان آزادی اسرای نظامی رژیم صهیونیستی در غزه وجود ندارد، از قطر خواسته برای آزادی آن‌ها وساطت کند.

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان / تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی

*یهودیان مخالف حملات اسرائیل به غزه در کنگره آمریکا: به نام ما جنگ نکنید

گروهی از معترض که بسیاری از آنها یهودی بودند در کنگره آمریکا دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه سر دادند. آن‌ها از دولت جو بایدن خواستند تا برای برقراری آتش‌بس تلاش موثر و واقعی کند.

*حملات سنگین راکتی و موشکی از جنوب لبنان به اراضی اشغالی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مجاهدان ما ظهر امروز پنج‌شنبه مواضع رژیم صهیونیستی را در پایگاه المناره واقع در شهرک کریات شمونه با موشک‌های نقطه زن هدف قرار داده و شماری از نظامیان اشغالگر را زخمی کردند. آنها همچنین مراکز نظامی اشغالگران را در جل العلام، البحری، زرعیت، پادگان شومیرا و برج مراقبت در منطقه حبد البستان با دقت هدف حملات راکتی و موشکی قرار دادند.

بر اساس بیانیه حزب‌الله، در این حملات مقادیر زیادی از تجهیزات فنی و تکنیکی نظامیان اشغالگر منهدم شد.

*سازمان ملل: تحقیقات درباره حمله به «معمدانی» در غزه مهم است

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تحقیقات پیرامون حمله اشغالگران قدس به بیمارستان «المعمدانی» در غزه گفت: هنوز زود است پاسخ دهیم که سازمان ملل در این تحقیقات شرکت خواهد کرد یا خیر.

معاون سخنگوی سازمان ملل در این خصوص گفت: سازمان ملل اقداماتی را که باید در چارچوب تحقیقات فوق صورت گیرد، بررسی می‌کند. انجام تحقیقات در خصوص این حمله حائز اهمیت است.

*خودروهای زرهی آمریکایی به اراضی اشغالی رسید

در حالی که هر روز شاهد جنایاتی دهشتناک از سوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینیان هستیم کمک‌های ایالات‌متحده به این رژیم همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین نمونه از حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی چندین دستگاه خودرو زرهی آمریکایی تحویل ارتش این رژیم شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک هواپیمای آمریکایی حامل چندین خودرو زرهی برای تحویل به ارتش اسراییل به زمین نشست.

*تداوم حملات مقاومت به اراضی اشغالی

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از نبرد «طوفان الاقصی»  شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

*هشدار رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی برای تخلیه نوار غزه 

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه 3785 شهید برجای گذاشته است، همچنین تعداد مجروحان به بیش از 13 هزار نفر افزایش یافته است.

*بازداشت ۵ هزار فلسطینی در ۱۳ روز

رئیس هیئت اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تا امروز رژیم صهیونیستی ۵ هزار فلسطینی را بازداشت کرده است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی شناسایی بازداشت‌شدگان و وضعیت آن‌ها را خواستار شدیم اما رژیم صهیونیستی نپذیرفت.

رئیس هیئت اسرای فلسطین گفت که نیروهای اشغالگر به طور وحشیانه به اسرا تعرض می‌کنند و دسترسی آنان را به آب و برق و دارو قطع کرده‌اند.

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان / تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی

وی گفت که زندان «النقب» همانند زندان «ابوغریب» بدنام است و در آنجا قوانین نقض می‌شود.

*۳ بیمارستان و بیش از ۳۰ مرکز درمانی در غزه از کار افتادند 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در سایه محاصره همه‌جانبه‌ای که دشمن علیه نوار غزه تحمیل کرده و در نتیجه نبود سوخت و قطع برق و آب و تمام شدن ذخایر دارو، 3 بیمارستان کاملاً از کار افتاده است.

این وزارتخانه امروز پنجشنبه گزارش داد بر اثر تجاوزات مستمر دشمن صهیونیستی و محاصره وحشتناک، 3 بیمارستان نوار غزه کاملاً از خدمت خارج شده و 25 بیمارستان دیگر آسیب جدی دیده‌اند.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و نبود امکانات در حال مداوای مجروحان روی زمین هستند.

* شهید و ۱۲هزار مجروح؛ آخرین آمار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

منابع خبری اعلام کردند که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۵۰۰ فلسطینی شهید و ۱۲ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که ۱۳ روز از آن گذشته است، دستکم سه هزار و ۵۰۰ فلسطینی در این منطقه شهید و تقریباً ۱۲ هزار نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون نسبت به تخلیه ۲۴ بیمارستان در غزه از جمله بیمارستان «الشفا» هشدار داده است‌.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که آمار شهدا و مجروحان در زیر آوار بسیار بیشتر از چیزی است که منتشر می‌شود.

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان / تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی

*حماس: کشتار مردم غزه دلیل بر سردرگمی اشغالگران است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، شکست اشغالگران صهیونیست در اولین ساعت نبرد «طوفان الاقصی» همیشه با آن‌ها باقی خواهد ماند و کشتارهایی که مرتکب می‌شوند دلیلی بر سردرگمی و ورشکستگی آن‌ها است.

این جنبش در بیانیه خود آورده است: اشغالگران در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی شدند تا روحیه ارتش متزلزل خود را بازگردانند.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت که مقاومت همچنان در شرایط عالی به سر می‌برد و ملت فلسطین در سرزمین خود ثابت قدم است و به هر قیمتی، از وحشی‌گری اشغالگران صهیونیست شکست نخواهند خورد.

*بیمارستان در غزه به طور کامل از خدمت خارج شدند

وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه، تاکنون 3 بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و 25 بیمارستان دیگر نیز متحمل خسارت شده است.

*شهادت ده‌ها فلسطینی در غزه طی یک ساعت

خبرنگار المیادین گزارش داد که صبح امروز پنجشنبه بر اثر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تنها طی یک ساعت ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها در حال بمباران همه مناطق غزه از جنوب تا شمال هستند و این در شرایطی است که همه ذخایر دارو تمام شده و آب و برق نیز در دسترس نیست.

ساعاتی قبل جنگنده‌های رژیم اشغالگر به یک ساختمان مسکونی در شمال شهر رفح حمله کردند و تیم‌های امداد و نجات توانسته‌اند تنها 2 نفر از افرادی که زیر آوار به شهادت رسیده‌اند را بیرون بکشند. علاوه بر آن دشمن به حملات خود علیه تیم‌های امداد و نجات و پزشکی نیز ادامه می‌دهد.

بر اثر حملات وحشیانه‌ای که صهیونیست‌ها به یک ساختمان مسکونی در منطقه رفح انجام دادند دست کم 30 نفر به شهادت رسیدند. جنگنده‌های دشمن همچنین چندین حمله متوالی به اردوگاه آوارگان در استان خان یونس در جنوب نوار غزه انجام داده‌اند.

ترس رژیم صهیونیستی از بسیج جهانی مسلمانان / تکرار سناریوی هیروشیما در غزه بدون سلاح اتمی

*مقام جهاد اسلامی: جنگ کنونی علیه غزه جنگ غرب به سرکردگی بایدن است 

«محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که تا قبل از پایان تجاوزات دشمن به نوار غزه هیچ صحبتی درباره جزئیات پرونده اسرای اسرائیلی صورت نمی‌گیرد.

الهندی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، مقاومت در ژن فلسطینی‌هاست و هرگز نابود نخواهد شد.

او درباره پرونده اسرای صهیونیست گفت، رژیم صهیونیستی در حال بمباران اماکنی است که اسرای اسرائیلی در آنجا هستند و نمی‌خواهد به سمت معامله تبادل اسرا برود. اغلب اسرای اسرائیلی که نزد مقاومت هستند از نظامیان ارتش اسرائیل می‌باشند. به طور کلی پرونده این اسرا پیچیدگی‌های زیادی دارد و قبل از پایان تجاوزات نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

*بایدن: چیزی درباره پیوستن آمریکا به جنگ نگفتیم

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به ورود فقط ۲۰ کامیون کمک به نوار غزه از طریق مصر، مدعی شد که در صورت دست یافتن حماس به این کمک‌ها، ورود آنها را متوقف می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که در رایزنی با مقامات رژیم موقت صهیونیستی، چیزی درباره ورود آمریکا به جنگ در صورت پیوستن رسمی حزب‌الله به درگیری‌ها نگفته است.

بایدن ضمن قدردانی از نقش «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در کمک‌رسانی به نوار غزه، اظهار داشت: «ممکن است مراحل مربوط به ورود کمک‌ها به غزه کمی طول بکشد.»

*بایدن، مدعی شد: «این اسرائیل بود که قربانی شده است و باید برای کاهش رنج آن فرصتی فراهم کنیم!»

وی همچنین افزود: «دوباره می‌گوییم که ما با شرکای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و امیدوارم آمریکایی‌های بازداشت‌شده در غزه را آزاد کنیم».

*واکنش «بن سلمان» به جنایات رژیم صهیونیستی

«بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه جنایتی شنیع و تجاوزی وحشیانه است.

*بایدن مخفیانه از حمله زمینی اسرائیل به غزه حمایت کرده است

نشریه انگلیسی «تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار خصوصی که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی داشته، حمایت خود از حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده است.

*نخست‌وزیر انگلیس به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه برای اعلام حمایت لندن از رژیم صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می‌شود.

شبکه «اسکای‌نیوز» مدعی است که سوناک در این سفر قصد دارد از اشغالگران بخواهد که از تشدید بیشتر درگیری‌ها با گروه‌های مقاومت و افزایش حملات به نوار غزه اجتناب کند.

هم‌زمان وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور به مصر، ترکیه و قطر می‌رود تا درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه غرب آسیا گفتگو کند.

*سیمور هرش: هیروشیمایی دیگر به‌زودی در قلب نوار غزه رخ خواهد داد!

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی پنجشنبه به نقل از منابع آگاه اسرائیلی فاش ساخت که هیروشیمایی دیگر به‌زودی در قلب نوار غزه از سوی اسرائیل رخ خواهد داد.

هرش: اسرائیل درصدد تکرار سناریوی مشابه آمریکا در فاجعه بمباران اتمی هیروشیما در نوار غزه است، اما بدون استفاده از سلاح اتمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته