دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی فراملی است

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی فراملی است
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه کار‌های ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، عنوان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی فراملی است.
کد خبر : 874018

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و هیئت رئیسه این دانشگاه با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری در این دیدار با محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی، برای مردم عزیز و مسلمان غزه آرزوی پیروزی و برای شهدا علو درجات را از خداوند متعال طلب کرد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در شرایط کنونی و نظم جهان هستی باید در عرصه علم و فناوری دارای اقتدار بین‌المللی باشیم و کشوری می‌تواند در هندسه علم جهان سهم مهندسی داشته باشد که دارای مؤلفه‌های قدرت باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت، داشتن علم، فناوری و محصولات استراتژیک و فناورانه است، عنوان کرد: این موارد حاصل نمی‌شود؛ مگر با زیرساخت‌های قوی علمی که یکی از این زیرساخت‌ها، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه توسعه جغرافیایی و توسعه تجهیزاتی متناسب با نیاز آموزش حال و آینده کشور، یکی از کار‌های راهبردی است، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی خدمات شایانی در توسعه علم و فناوری و رشد جغرافیایی حوزه دانشگاهی در سطح ملی و تولیدات مناسبی نیز در جغرافیای ملی داشته، اما در شرایطی هستیم که دانشگاه‌ها باید توجه فوق‌العاده و وافری در عرصه تعمیق، پژوهش و رشد علمی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با ترسیم آینده نظام هستی و کشور در عرصه علوم ادامه داد: خروجی دانشگاه‌ها باید توانمندسازی تمام نیرو‌های دانشی در عرصه‌های تسلط بر دانش، پژوهش در نظام مسائل و تولید علم در صورت توانایی علمی و مرجعیت علمی و تولیدات محصولات دانش‌بنیان باشد.

وی اضافه کرد: اگر این روند را ترسیم و مدیریت کنیم تا حتی درصدی از آن محقق شود، آن هنگام دارای اقتدار خواهیم شد و امکان سهم‌خواهی در جهان هستی را داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کار‌های ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، عنوان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی فراملی است، خود را محدود نکرده، بلکه در آمایش سرزمینی ورود پیدا می‌کند.

صفایی بوشهری درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، تبیین کرد: فعالیت‌های دریا پایه، حوزه انرژی هسته‌ای، نخیلات و پتروشیمی در تنظیم پیشرفت توسعه استان همواره مورد توصیه بوده که دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه‌ها ورود کرده و نشان از رویکرد خدمت به نظام و پای کار بودن دانشگاه است و جای قدردانی دارد، اما با توجه به ظرفیت بسیار دانشگاه تا رسیدن به جایگاه شایسته خود هنوز جای کار دارد.

وی افزود: در این عدم تحقق جایگاه واقعی، مسائل مختلف بیرونی نیز دخیل است، از این رو نیاز به حمایت بیشتر سازمان دانشگاه است و یکی از این حمایت‌ها، ایجاد رشته‌های متناسب با منطقه است، ضمن اینکه در استان بوشهر حمایت کامل از دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه‌های آن برقرار است و ما نیز به‌عنوان عضو هیئت امناء دانشگاه حامی آن خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به ایجاد مدارس سعادت در دانشگاه آزاد اسلامی، این اقدام را فعالیتی مطلوب دانست و متذکر شد: در برخی مواقع، گسست علمی میان آموزش و پرورش وجود دارد و اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معارف با ایجاد این مدارس بسیار ارزنده است.

صفایی بوشهری تبیین کرد: این مدارس از همان ابتدا موجب رشد علمی متناسب با دانشگاه را ایجاد می‌کند که می‌توان در استان‌ها نیز متناسب با ظرفیت استانی، هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی و فرادانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سبب می‌شود دانشگاه با جامعه و بالعکس جامعه با دانشگاه پیوند بخورد، تشریح کرد: رویکرد دانشگاه‌های جهان این گونه است. دیوار‌های میان دانشگاه و صنایع برداشته شده و دانشگاه در میان مردم و جامعه و متناسب با نیاز‌های آن فعالیت می‌کند. با گزارشاتی که دریافت شده، دانشگاه آزاد اسلامی استان در حال حرکت به این سمت و سو است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و تفیق برای رئیس قبلی تأکید کرد: هر انسان باید هر فعالیت، پست، جایگاهی را که تحویل می‌گیرد، با قدرت در انجام آن کوشا و هنگام تحویل در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته