دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1395 - 12:23

دبیر انجمن برق: ثابت ماندن قیمت برق بر رکود این صنعت دامن می‌زند

دبیر انجمن برق کشور با بیان اینکه نرخ عوارض برق در قانون بودجه سال 95 همانند سال گذشته است، گفت: این عوارض 30 ریالی در سال گذشته نیز وضع شده بود و امسال نرخ آن ثابت ماند.
کد خبر : 87401

علیرضا کفش‌کنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه این عوارض صرف توسعه و گسترش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور می‌شود، افزود: در سال گذشته نیز مشترکان خانگی، روستایی و چاه‌های کشاورزی از دادن این عوارض معاف بودند که امسال نیز روال به همین ترتیب است.


به گفته وی، علاوه بر ثابت ماندن قیمت عوارض برق، نرخ برق مصرفی نیز برای مشترکان افزایشی نخواهد داشت.


کفش‌کنان با اشاره بر اعلام وزارت نیرو مبنی بر گران نشدن قیمت برق در سال جاری نیز اظهار کرد: وزارت نیرو اعلام کرده است که امسال قیمت برق گزان نخواهد شد که اتفاقا این یک ایراد بزرگ است چرا که در وضعیت ناهمخوانی درآمد و هزینه‌های صنعت برق، ثابت نگه داشتن‌ قیمت‌ها موجب افزایش رکود این صنعت می‌شود.


دبیر انجمن برق کشور عنوان کرد: وزارت نیرو بدهی‌های بسیار کلانی به صنعت برق دارد و اگر قیمت‌ها افزایش نیابد قاعدتا حجم این بدهی‌ها رو به افزایش می‌گذارد.


گفتنی است، بر اساس مفاد قانون بودجه ۹۵ کل کشور وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ 30 ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته