دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1402 - 14:45
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛

پیشنهاد معاون حقوقی رئیس‌جمهور به امیرعبداللهیان درباره جنایات صهیونیست‌ها

پیشنهاد معاون حقوقی رئیس‌جمهور به امیرعبداللهیان درباره جنایات صهیونیست‌ها
معاون حقوقی رییس‌جمهور به وزیر امورخارجه پیشنهاد کرد تا در اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی در غزه نسبت به پیگیری شکایت فلسطینیان از جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه بین‌المللی کیفری با همراهی سایر کشورهای اسلامی اقدام کند.
کد خبر : 873909

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت این درخواست را مطرح کرد و گفت: از وزیرامور خارجه می‌خواهم تا در اجلاس اضطراری سران کشور‌های اسلامی در غزه نبست به پیگیری شکایت فلسطینیان از جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه بین‌المللی کیفری با همراهی سایر کشور‌های اسلامی اقدام کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه ۹ سال از شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری گذشته تصریح کرد: متأسفانه این دادگاه کار خاصی انجام نداده هر چند هیات تحقیق ایجاد کرده‌اند.

دهقان تاکید کرد: سران کشور‌های اسلامی وبه ویژه حقوقدانان و مراجع مختلف موثر باید از دادگاه بین‌المللی کیفری به ویژه دادستان آن که شخص مسلمان و عالمی هم هست، تقاضا کنند آن پرونده‌ای که سال ۲۰۱۴ توسط دولت فلسطین در آی. سی. سی (دادگاه بین‌المللی کیفری) تشکیل شده به زودی رسیدگی و کار جدی در این زمینه انجام شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه این دادگاه کیفری تنها مرجع کیفری بین‌المللی است که صلاحیت دارد و فلسطین هم صلاحیت آن را پذیرفته است، خاطر نشان کرد: کاری که ما تقاضا کردیم و دیروز هم من از وزیر محترم خارجه خودمان درخواست کردم که در کنفرانس کشور‌های اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. سران و وزرای کشور‌های اسلامی باید از این دادگاه بین‌المللی کیفری تقاضای مجازات سران رژیم صهیونیستی را بکنند.

دهقان با اشاره به مصوبه مجلس درباره مجازات سران رژیم صهیونیستی بیان کرد: با توجه به این مصوبه، دادگاه‌های ما صلاحیت رسیدگی به جنایات سران رژیم صهیونیستی را دارند. از دادستان خودمان تقاضا کردیم که این موضوع را پیگیری کنند و محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته