![تولید ژلاتین از ضایعات کشتارگاهی طیور با ۴ کاربرد](/files/fa/news/1403/5/4/601120_891.jpeg)
ثبت نظرات دانشآموزان و معلمان نسبت به کتابهای درسی
![ثبت نظرات دانشآموزان و معلمان نسبت به کتابهای درسی](/files/fa/news/1402/7/25/353959_242.jpg)
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم فناوری آنا، علی لطیفی در ویژهبرنامه گفتگو در شبکه ملی دانشآموزی شاد گفت: فرایند تولید کتاب بسیار زمانبر و پیچیده است و هر کتاب درسی که برای بار اول آماده و چاپ میشود پس از گرفتن تاییدات لازم در شوراهای تخصصی با حضور صاحبنظران بهصورت آزمایشی ۱ تا ۲ سال در تعداد محدودی از مدارس منتخب کشور تدریس میشود و پسازاین مدت و گرفتن بازخورد از معلمان و دانش آموزان در خصوص محتوا، متن و حجم کتاب، اصلاحات احتمالی انجام و چاپ نهایی میشود.
وی بابیان اینکه این روند برای تمامی۹۹۰ عنوان کتاب درسی صورت میپذیرد، افزود: دانش آموزان و همکاران ما در مدارس میتوانند از طریق سامانه نظرسنجی به آدرس www.nazar.roshd.ir وارد شده و پایه و کتاب درسی موردنظر خود را انتخاب و نظرات پیشنهادها و ایرادات احتمالی که به نظر میرسد را ثبت کنند. این نظرات در شوراهای تخصصی بررسی شده و تا جایی که امکانپذیر باشد در کتابهای درسی اعمال خواهند شد.
لطیفی ادامه داد: منابع آموزشی که در سازمان پژوهش علاوه بر کتابهای درسی، شامل ۳۰ عنوان مجله رشد، تولیدات چندرسانهای، فیلم، صوت و ... تولید میشوند باهدف کمک به یادگیری مهارتها و شایستگیهایی است که دانش آموزان باید در مدت تحصیل خود آن را بیاموزند.
وی عنوان کرد: یکی از دو مأموریت مهم سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، برنامهریزیهای بلندمدت و هدفمند برای تدوین یک نظام و طرحواره که شامل مجموعه شایستگیهای موردنیاز دانش آموزان است که با توجه به اهمیت این موضوع، در حال تکمیل شدن است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: دیگر مأموریت سازمان تولید، توزیع و چاپ کتابهای درسی است. در سال تحصیلی جدید بیش از۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ سپاری گردیده است.
لطیفی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی فرهنگیان گفت: ابزار و فرصت و ظرفیتها در مدارس در اختیار معلمان است و این شما هستید که میتوانید ما را در دستیابی اهداف کمک کنید.
انتهای پیام/
![تولید ژلاتین از ضایعات کشتارگاهی طیور با ۴ کاربرد](/files/fa/news/1403/5/4/601120_891.jpeg)
![از چرخه معیوب گستره فناوری تا ناترازی در حوزه علمی استانها/ تدبیر دولت چهاردهم چیست؟](/files/fa/news/1403/5/3/600357_469.jpg)
از چرخه معیوب گستره فناوری تا ناترازی در حوزه علمی استانها/ تدبیر دولت چهاردهم چیست؟
![پیشبینی مقاومت بتن با هوش مصنوعی/ ضایعات برنج به سیمان صنعتی تبدیل شد پیشبینی مقاومت بتن با هوش مصنوعی/ ضایعات برنج به سیمان صنعتی تبدیل شد](/files/fa/news/1403/5/3/600419_102.png)