دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1402 - 13:45
در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان؛

بورل: نقش ایران در کاهش تنش‌های منطقه مهم است

بورل: نقش ایران در کاهش تنش‌های منطقه مهم است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مهم دانستن نقش ایران در کاهش تنش‌ها بر لزوم خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای ممانعت از گسترش بحران در منطقه تأکید کرد.
کد خبر : 873664

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها حول تحولات فلسطین و غزه برای دومین بار ظرف چند روز گذشته با «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های غیرسازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی از سوی واشینگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیرنظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: این در حالی است که شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه هستیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه روزانه بین 300 تا 700 غیرنظامی در غزه به شهادت می‌رسند و با توجه به محاصر غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنین غزه وجود ندارد.

بورل هم در جریان این تماس تلفنی گفت: گسترش تنش‌ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف‌ها خویشتن‌داری پیشه کنند.

وی با بیان اینکه ما هم در اتحادیه اروپا به تلاش‌ها برای توقف جنگ ادامه می‌دهیم، افزود: اتحادیه اروپا بر بازشدن کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تأکید دارد.

بورل بر نقش مهم ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه و لزوم حل موضوعات کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته