دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1402 - 12:02

شولتز:‌ به ایران و حزب‌الله هشدار می‌دهم!

شولتز:‌ به ایران و حزب‌الله هشدار می‌دهم!
صدراعظم آلمان در ادامه تحولات منطقه به موضع‌گیری علیه ایران و حزب‌الله پرداخت.
کد خبر : 873637

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان بعد از دیدار با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که به برلین سفر کرده است، خطاب به ایران و حزب‌الله لبنان مدعی شد: هشدار جدی می‌دهم که وارد درگیری (حماس-اسرائیل) نشوید.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، بامداد سه‌شنبه تصریح کرد «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس]باشد، مشاهده نکردیم».

ادعا‌های صدراعظم آلمان در ادامه اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه این کشور مطرح می‌شود.

«سباستین فیشر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شده بود: هرکه در این موقعیت، خواهان بازی با آتش است و نفت روی آتش می‌ریزد یا از طرق دیگر آتش‌افروزی می‌کند باید خوب به این موضوع فکر کند چراکه ما با احتمال وقوع یک درگیری منطقه‌ای عظیم مواجه هستیم.

این ادعا در واکنش به هشدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران مطرح شد که گفته بود چنانچه خشونت صهیونیست‌ها متوقف نشود، دست همه گروه‌های مقاومت روی ماشه است».

آمریکا و شرکای اروپایی‌اش به دفعات گفته‌اند که به‌رغم حمایت تهران از حماس، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حاکی از نقش ایران در طوفان الاقصی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته